1200 اسب‌بخار برای هنرنمایی راننده اماراتی

لکسوس RC F مخصوص دریفت

10 مرداد 1399 18:48

پروژه طراحی و توسعه لکسوس RC F مخصوص دریفت که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود، اکنون به پایان رسیده است. خودرویی که در نتیجه کار مشترک میان نمایندگی رسمی لکسوس در امارات متحده عربی واقع در الفطیم و احمد دحام راننده مشهور مسابقات دریفت شکل گرفته، شباهت بسیار کمی با نسخه استاندارد این مدل دارد.

این خودرو نتیجه کار مشترک میان نمایندگی رسمی لکسوس در امارات متحده عربی و احمد دحام راننده مشهور مسابقات دریفت است.این خودرو که قرار است نه فقط در امارات بلکه در مسابقات قهرمانی در سراسر جهان مورد استفاده قرار بگیرد، به پیشرانه 2JZ ساخت تویوتا مجهز شده است. البته همین پیشرانه نیز مورد بهسازی قرار گرفته و به توربو، مجموعه سوپاپ، سیستم سوخت‌رسانی با سه پمپ، کیت نیتروس و بسیاری موارد دیگر نیز تجهیز شده است.

این مجموعه فنی که از طریق جعبه‌دنده چهار سرعته سکوئنشال به چرخ‌ها متصل شده، اکنون خروجی حیرت‌آوری معادل با 1200 اسب‌بخار قدرت و 1464 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. البته افزایش قدرت تنها مسئله مورد توجه نبوده بلکه پلتفرم صلب، قطعات بدنه کربن-کولار و تغییرات دیگر باعث کاهش 500 کیلوگرمی وزن خودرو نسبت به نمونه استاندارد شده و مجموع وزن آن را به 1250 کیلوگرم رسانده است.

دیفرانسیل عقب تعویض شده و سیستم ترمزهای به کالیپرهای جدید و سیستم تعلیق نیز به کمک‌فنرهای سه جهته مجهز شده تا این لکسوس RC F کاملاً برای حضور در مسابقات دریفت آماده باشد.

رینگ‌های خودرو با نمونه‌های Rays Engineering 57CRs تعویض شده و تایرهای خودرو نیز از مدل Proxies R888R ساخت Toyo انتخاب شده است.

لکسوس RC F مخصوص دریفت

نقوش گرافیکی روی بدنه، صندلی‌های اسپارکو با کمربند ایمنی شش نقطه‌ای، فرمان اسپارکو، پدال‌ها با قابلیت تعویض چیدمان و داشبورد فیبرکربنی جزء سایر تغییرات اعمال شده روی این خودروی دریفت به شمار می‌آید.

آقای دحام از فراهم شدن امکان همکاری با برند لکسوس اظهار خوشنودی کرده و از هیجان بسیار زیاد خود برای رانندگی با این RC F خبر داده است. وی در ادامه از زحمات تمامی افرادی که در ساخت این خودرو به او یاری رسانده‌اند، تشکر و قدردانی نموده است.

دیدگاه کاربران