زمان عرضه؛ سال 2023

ایزرا اولین خودروی برقی لهستان

15 مرداد 1399 15:23

لهستان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در اروپا به حساب می‌آید. اما تولیدکننده بزرگی که محصولات شرکت‌های دیگر را مونتاژ می‌کند. معروف‌ترین برند مستقل خودرویی این کشور FSO بود که سال 2011 به دلیل مشکلات فراوان متوقف شد. اکنون خبر می‌رسد که برند تازه‌وارد اتفاقی تاریخی را در لهستان رقم زده است.

برند ایزرا (Izera) قصد دارد اولین خودروهای برقی ساخت لهستان را تا سال 2023 روانه بازار کند. شرکت ElectroMobility لهستان، یک مجموعه حاصل از سرمایه‌گذاری مشترک با حمایت دولت است که سال 2016 توسط چهار شرکت برق تاسیس شد. این شرکت با معرفی برند ایزرا (Izera) قصد دارد اولین خودروهای برقی ساخت لهستان را تا سال 2023 روانه بازار کند.

آن‌طور که گفته شده ایزرا در دو مدل شاسی‌بلند Z100 و هاچ‌بک T100 به دست مشتریان می‌رسد. احتمال می‌رود زمانی که این خودرو به مرحله تولید نهایی برسند، چهره‌ای شبیه به نسخه پروتوتایپ امروزی داشته باشد. چراکه مدیرعامل الکتروموبیلیتی می‌گوید شرکت در تلاش است تا کاراکتر اصلی را حفظ کند. با این حال با توجه به زمان پیش رو انتظار می‌رود که دو مدل فوق از نظر فنی نیز دستخوش تغییراتی شوند.

ایزرا اولین خودروی برقی لهستان

درباره این دو خودرو اطلاعات فنی محدودی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. با این حال وعده داده شده که شتاب صفر تا صد آن‌ها زیر 8 ثانیه باشد. همچنین خودروهای برقی ایزرا خواهند توانست با یک بار شارژ تا 400 کیلومتر پیمایش داشته باشند.

برای این خودرو دو پکیج باتری سازگار با شارژرهای دیواری منازل و همچنین ایستگاه‌های شارژ سریع ارائه خواهد شد. با توجه به پروتوتایپ بودن این دو محصول هنوز جزئیاتی از ساختار در دست نیست اما گفته می‌شود مذاکراتی با شرکت مهندسی EDAG آلمان هم صورت گرفته است. این یعنی پروژه آماده وارد شدن به فاز اجرایی است.

الکتروموبیلیتی وعده داده است که دو خودروی برقی ایزرا دارای ویژگی‌های مدرنی مانند برنامه اختصاصی تلفن هوشمند، چراغ‌های تمام LED، نمایشگر لمسی با کیفیت بالا، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، هشدار برخورد از جلو، تشخیص نقاط کور، تشخیص علایم راهنمایی جاده و چندین آپشن دیگر باشد.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران