سوغاتی از چین

ارزان‌‌ترین خودروی برقی آمریکا

15 مرداد 1399 16:14

شعبه آمریکایی شرکت  Kandi اقدام به معرفی دو مدل به نام‌‌های K27 و K23 برای عرضه در بازار خودروی ایالات متحده کرده که ارزان‌‌ترین خودروهای کاملاً برقی قابل خرید در این کشور به شمار می‌آیند.

قیمت پایه این دو مدل پس از معافیت‌ها به 12,999 و 22,499 دلار می‌رسد.این دو خودروی ساخت Kandi Technologies Group قرار است پیش از پایان سال جاری میلادی و ابتدا در ایالت تگزاس معرفی شده و سپس به مرور زمان در سایر مناطق نیز عرضه شود.

K27 مدل ارزان‌تر بوده که به باتری با ظرفیت 17.69 کیلووات ساعت مجهز شده و بنابر ادعای سازنده می‌تواند شعاع حرکتی برابر با 160 کیلومتر را تامین نماید. درباره رقم قدرت پیشرانه و گشتاور این مدل سخنی به میان نیامده ولی قیمت تعیین شده برای آن 20,499 دلار بوده که پس از اعمال معافیت‌های مالیاتی به 12,999 دلار می‌رسد.

طراحی بدنه K27 بسیار ساده بوده و قد بلند و باریک به نظر می‌رسد درحالی‌که چراغ‌های دایره شکل جلو و عقب آن می‌تواند جالب به نظر برسد. در فضای کابین نیز نمایشگر اطلاعات سرگرمی بزرگ آن جلب توجه می‌کند.

اما مدل بزرگتر یعنی K23 از باتری با ظرفیت بیشتر 41.4 کیلووات ساعتی بهره‌مند شده که شعاع حرکتی 290 کیلومتر را برای آن فراهم می‌کند. قیمت پایه این مدل نیز 29,999 دلار تعیین شده که انتظار می‌رود با معافیت‌ها به 22,499 دلار کاهش پیدا کند.

آقای Johnny Tai مدیریت شعبه آمریکایی Kandi، ارزش خودروهای برقی را به نوآوری و به صرفه بودن آن‌ها دانسته است. به عقیده وی این خودروها در عین مزایا، کاستی‌هایی همچون قیمت بالا دارند که به همین دلیل شرکت Kandi برای فراهم نمودن امکان خرید خودروی برقی برای تمام اقشار، کوشش نموده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران