افزایش 400 واحدی قدرت

معرفی آئودی RS7 با تیونینگ Black Box-Richter

19 مرداد 1399 11:01

شرکت Black Box-Richter که به امر تیونینگ خودروها اشتغال دارد، نسخه تغییر یافته از آئودی RS7 مدل 2020 را به عنوان جدیدترین پروژه خود معرفی نموده است. عملکرد فنی این نسخه ویژه از سدان آئودی نسبت به مدل استاندارد تغییر بسیار محسوسی کرده و همچنین به پوشش خاصی روی بدنه مزین شده که نقوش منحنی را روی بدنه زاویه‌دار RS7 آورده است.

آئودی RS7 تقویت شده توسط Black Box-Richter اکنون 962 اسب‌بخار قدرت و 1250 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد.آئودی RS  اسپرت‌بک مدل 2020 سال گذشته و در جریان نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی شد. پیشرانه استاندارد این خودرو یک واحد 4 لیتری توئین توربو هشت سیلندر بوده که 591 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اما RS7 تقویت شده توسط Black Box-Richter اکنون 962 اسب‌بخار قدرت و 1250 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد که به لطف پاره‌ای تغییرات حاصل شده است.

در حقیقت متخصصان این شرکت با برنامه‌ریزی مجدد ECU، حذف محدودیت حداکثر سرعت، فیلتر جدید، نصب مسیر بزرگتر ورودی هوا و بهره‌مندی از منیفولد بزرگتر در جلوی توربوشارژر موفق به افزایش قدرت پیشرانه RS7 شده‌اند. سایز توربوشفت‌ها بزرگتر شده هرچند که کمپرسورها بدون تغییر باقیمانده و سنسورهای بوست فشار توربوها نیز تعویض شده است.

آئودی RS7 با تیونینگ Black Box-Richter

پروسه شکل‌گیری پوشش بدنه در دو مرحله انجام شده، ابتدا بدنه خودرو با مشکی الماسی مات رنگ‌آمیزی شده سپس نقوش نقره‌ای که شبیه به طرح‌های توپوگرافی است، روی بدنه این سدان کوپه نقش می‌بندد. برای انجام کل این روند یک هفته زمان صرف شده است.

آئودی RS7 در حالت استاندارد نیز خودرویی سریع محسوب می‌شود چراکه قادر است ظرف تنها 3.6 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر برساعت دست یابد. اکنون با توجه به افزایش نزدیک به 400 واحدی قدرت پیشرانه، می‌توان انتظار داشت که ارقام مربوط به عملکرد فنی این خودرو بهبود چشمگیری پیدا کرده باشد هرچند که این اعداد فعلاً منتشر نشده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران