در دو مدل سدان و استیشن

آغاز فروش بائوجون RC-5 در چین

21 مرداد 1399 16:21

سه روز پیش بائوجون مدل RC-5/RC-5W را رسماً معرفی کرد. این خودرو شامل 13 نسخه گوناگون می‌شود که در میان آن‌ها مدل سدان (RC-5) 7 نسخه را در برمی‌گیرد که در رنج 8581 الی 16186 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند. مدل استیشن‌واگن این خودرو که RC-5W نامیده شده نیز در شش نسخه و در فاصله 10480 الی 16200 دلار قیمت‌گذاری شده است.

بائوجون RC-5 در دو مدل سدن و استیشن معرفی شده است که قیمت آن‌ها در محدوده 8 تا 17 هزار دلار قرار دارد.این مدل جدید از تمام خط و ربط زبان طراحی جدید خانواده محصولات بائوجون پیروی می‌کند که بنابر ادعای سازنده، در طراحی نمای جلو از ستاره‌ها الهام گرفته شده است. منافذ ماتریسی جلوپنجره با عناصر دیگر ترکیب شده و چهره‌ای قابل شناسایی به RC-5 هدیه کرده است. در بالای چراغ‌های مستطیل شکل جلو، نوار باریکی از نوع LED دیده می‌شود که نقش دی‌لایت را برعهده دارد.

در نمای جانبی خط مستقیم سراسر بدنه را فراگرفته و از لحاظ بصری باعث می‌شود طول خودرو بیشتر به نظر برسد. نمای جلو در دو مدل سدان و استیشن یکسان بوده ولی فرم کلی مدل سدان به خودروهای فست‌بک بیشتر شباهت دارد. از سوی دیگر در طراحی مدل استیشن تلاش بر این بوده که ستون‌های B، C و D از دیده پنهان مانده و بدنه فرمی شناور داشته باشد.

مدل استیشن بائوجون RC-5

در طراحی چراغ‌های عقب هردو خودرو از فرم پیوسته استفاده شده و خروجی اگزوز نیز از نظر پنهان مانده است.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری مدل سدان به ترتیب برابر با 4.65، 1.80، 1.48  و 2.7 متر است که در مورد عرض و فاصله محوری با مدل استیشن‌واگن یکسان است چراکه طول و ارتفاع RC-5W به ترتیب برابر با .684 و 1.46 خواهد بود.

با ورودی به فضای کابین طرح کنسول مرکزی بائوجون RC-5 به همراه نمایشگر 10.25 اینچی روی آن جلب نظر می‌کند. پشت آمپر 7 اینچی مربع شکل، فرمان D کات، تنظیم شش‌گانه صندلی راننده، تنظیم دستی صندلی شاگرد در چهار حالت، ریموت کنترل خودرو با اتصال به تلفن هوشمند و تهویه مطبوع اتوماتیک با فیلتر PM2.5  جزء امکانات رفاهی این خودرو به شمار می‌آید.

بائوجون RC-5

برای قوای محرکه بائوجون RC-5 دو پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی و توربو درنظر گرفته شده که به ترتیب 99 و 147 اسب‌بخار قدرت و 143 و 250 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. جعبه‌دنده استاندارد این خودرو شش سرعته دستی بوده ولی جعبه‌دنده CVT هشت سرعته نیز قابل سفارش است. مصرف سوخت این خودرو طبق اعلام سازنده برابر با 6.2 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. سیستم تعلیق نیز از نوع مک‌فرسون با آرایش مستقل در جلو و نیمه مستقل تیر پیچشی در عقب طراحی شده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : chinapev.com

دیدگاه کاربران