در آرزوی سهم فروش 750 هزار دستگاهی

اعتقاد تویوتا به خودروهای سدان

23 مرداد 1399 20:03

خودروسازانی همچون فورد، جنرال‌‌موتورز و بسیاری دیگر در سال‌های اخیر تصمیم به جایگزین نمودن بسیاری مدل‌ها با نمونه‌های کراس‌اور گرفته‌اند. این روند در آمریکای شمالی با قدرت بیشتری در جریان است اما به نظر می‌رسد تویوتا فعلاً قصدی برای پیروی از این اقدام نداشته چراکه در اظهارنظری جدید از سوی Cynthia Tenhouse به عنوان مدیر بازاریابی این برند در آمریکای شمالی، اعلام شده که تویوتا همچنان به تولید مدل‌های سدان ادامه می‌دهد.

تویوتا انتظار دارد از تقاضای 4 میلیون دستگاه برای خودروهای سدان در سال 2020، سهم 750 هزار دستگاهی از این بازار را تصاحب کند.خانم Tenhouse از وجود تقاضای 4 میلیون دستگاه برای خودروهای سدان در سال 2020 سخن گفته که انتظار می‌رود تویوتا سهم 750 هزار دستگاهی از این بازار را تصاحب کند.

گذشته از این اظهارنظر، با نگاهی به آمار فروش تویوتا می‌توان دریافت که مشتریان همچنان به خرید سدان‌های این شرکت تمایل دارند. تا پیش از ماه فوریه سال جاری میلادی و آغاز تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر صنایع، فروش مدل‌های کمری، پریوس و کمری هیبرید به ترتیب 12.5، 29.7 و 16.2 درصد افزایش نشان می‌دهد.

تویوتا اخیراً کمری 2021 را با تغییراتی محدود به بازار معرفی کرده، موارد جدیدی شامل نسل جدید سامانه ایمنی Safety Sense 2.5 که به دوربین‌ها و حسگرها بهبود یافته مجهز شده و البته معرفی کمری XSE هیبرید که به جلوپنجره مشکی براق، چراغ‌های جلو LED، رینگ‌های 19 اینچی و پوشش چرمی کابین مجهز شده است.

غیر از این، تویوتا اقدام به معرفی نسخه‌های ویژه از مدل‌های سدان نیز نموده که به طور مثال می‌توان به کرولا Apex Edition اشاره کرد، خودرویی تولید محدود که به سیستم تعلیق اسپرت با ارتفاع کمتر، جزئیات مسی رنگ روی بدنه و رینگ‌های 18 اینچی مشکی رنگ مجهز شده است. بد نیست بدانید هرکدام از رینگ‌های این خودرو به میزان یک کیلوگرم سبک‌تر از نمونه عادی است.

تویوتا آوالون Nightshade Edition را نیز نباید از قلم انداخت. این سدان لوکس و بزرگ نیز با تجهیز به قطعات مشکی بدنه و رینگ‌های 18 اینچی سیاه، توانسته خود را از نمونه استاندارد متمایز سازد.

دیدگاه کاربران