دورخیز پورشه برای نابودی مرسدس AMG GT63

رکوردشکنی پانامرا در جهنم سبز

26 مرداد 1399 11:20

پورشه به‌وضوح از موفقیت‌های مرسدس‌بنز AMG GT63 به ستوه آمده است. به همین دلیل این شرکت از مدت‌ها پیش توسعه یک مدل ویژه از پانامرا را در دستور کار خود قرار داده، مدلی که اخیراً در پیست نوربرگ‌رینگ موسوم به جهنم سبز رکوردشکنی کرده است. پورشه می‌گوید پانامرای جدید سریع‌ترین سدان چهار در دنیا در کلاس خودش خواهد بود.

رکورد جدید پانامرا 7 دقیقه و 29 ثانیه است، که آن را تبدیل به سریع‌ترین سدان چهار در دنیا در کلاس خودش می‌کند.نسخه فیس‌‌لیفت شده از پورشه پانامرا توربو توانسته با ثبت زمان 7 دقیقه و 29 ثانیه، عنوان افتخارآمیز سریع‌ترین خودروی پیست نوربورگ‌رینگ را به دست آورد.

برنامه ثبت رکورد در حوالی ظهر روز 24 جولای (سوم مرداد) و در دمای 22 درجه سانتی‌گراد هوا انجام شده درحالی‌که دمای سطح پیست برابر با 34 درجه سانتیگراد بوده است. لازم به ذکر است رانندگی خودروی تحت آزمایش را آقای Lars Kern برعهده داشته است.

وی عملکرد شاسی و پیشرانه نسل جدید پورشه پانامرا را بسیار قابل توجه توصیف کرده است. عملکرد سیستم پایداری الکترومکانیکال پانامرا و تایرهای UHP ساخت میشلین را در تامین پایداری سدان پورشه در هنگام پیچیدن با سرعت زیاد در برخی نقاط خطرناک پیست بسیار حیاتی و تعیین‌کننده دانسته است.

رکوردشکنی پورشه پانامرا

پورشه اعلام کرده خودروی حاضر در این آزمایش برخلاف سال 2016، مسافتی معادل 20.832 کیلومتر را طی کرده است. بد نیست بدانید در سال 2016 آقای Kern توانسته بود مسافت 20.6 کیلومتر را در زمان 7 دقیقه و 38 ثانیه طی نماید. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که نسل جدید پانامرا تقریبا 13 ثانیه سریع‌تر از مدل قبلی است.

قرار است پورشه پانامرا 2021 اواخر ماه جاری در حالی به صورت رسمی معرفی شود که به طراحی جدید چراغ‌ها، دیفیوزر جدید و چند تغییر جزئی دیگر در کابین مجهز شده است. نکته جالب این است که تایرهای Pilot Sport Cup 2 ساخت میشلین که در برنامه ثبت رکورد زیر چرخ‌های پورشه پانامرا قرار داشت برای مدل تولید انبوه نیز قابل سفارش خواهد بود.

پیشرانه هشت سیلندر 4.4 لیتری توئین توربو نسل فعلی پانامرا توربو 542 اسب‌بخار قدرت و 770 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، اما می‌توان انتظار داشت در مدل جدید شاهد قدرت خروجی بیشتری باشیم.

دیدگاه کاربران