معرفی نسل جدید با دو دیفرانسیل

لکسوس ES مدل 2021

1 شهریور 1399 15:00

نسل جدید لکسوس ES با مدل 2021 و با سامانه چهارچرخ متحرک عرضه شده تا امکانات یک سدان لوکس را برای اولین بار در تاریخ ساخت این مدل، به همراه سیستم دودیفرانسیل عرضه نماید.

نسل جدید ES برای اولین‌بار به سیستم محرکه دودیفرانسیل مجهز استنیروی محرکه لکسوس ES250 AWD از همان پیشرانه چهار سیلندر 2.5 لیتری تامین می‌گردد که در ES هیبرید نیز نصب شده، با این تفاوت که بدون حضور باتری در مجموعه پیشرانه، قدرت آن 12 واحد کاهش یافته و به 203 اسب بخار رسیده است. ضمن اینکه مصرف سوخت نیز برابر با 8.4 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود. البته مصرف سوخت ES250 به مراتب اقتصادی‌تر از مدل ES350 دیفرانسیل جلوست که به پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر مجهز گردیده و به صورت ترکیبی 9 لیتر در صدکیلومتر، سوخت مصرف می‌کند.

از آنجایی که امکان سفارش ES250 AWD با تریم F Sport نیز فراهم شده، در نتیجه این مدل به مواردی همچون سیستم تعلیق اسپرت، رینگ‌های 19 اینچی و برخی جزئیات مشکی رنگ برای افزایش خشونت چهره خودرو مجهز شده است.

تریم دیگری به نام Black Line نیز برای نسل جدید ES مهیا شده که در تیراژ محدود 1500 دستگاهی و براساس تریم F Sport ساخته می‌شود با این تفاوت که ES Black Line را می‌توان با سه رنگ آبی میکا، مشکی براق و سفید اولترا نیز سفارش داد، درحالیکه آینه‌‌های جانبی، رینگ‌ها و لبه سپر با رنگ مشکی تزئین خواهند شد.

فضای کابین این مدل نیز همچون تریم اف اسپرت، با دو رنگ سفید و مشکی تزئین می‌شود. علاوه بر همه این‌ها، لکسوس دو چمدان ساخت برند مشهور Zero Halliburton نیز به خریداران خوش شانس این مدل، تحویل می‌دهد.

فروش لکسس ES مدل 2021 از اواخر سال جاری و با قیمت پایه حدود 40 هزار دلار آغاز خواهد شد. همچنین تیپ‌های لاکچری آن با قیمت پایه 45100 دلار، تیپ اف اسپرت آن با قیمت پایه 45700 دلار و نهایتا تیپ اولترا لاکچری آن با قیمت پایه 48900 دلار به فروش می‌رسند. همچنین نسخه تولید محدود بلک لاین نیز تنها به صورت دیفرانسیل جلو و با قیمت 45550 دلار عرضه میشود.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران