با قیمتی معادل 2 برابر بنز S کلاس

لکسوس LM 300h مدل 2021

22 شهریور 1399 17:00

لکسس قصد دارد کاملترین نسخه از مینیون LM را با قیمت 215 هزار دلار عرضه نماید یعنی چهار برابر گرانتر از قیمت فروش بالاترین تریم تویوتا سی­ینا در بازار ایالات متحده. لکسس در جریان نمایشگاه خودرو شانگهای 2019 برای اولین‌بار از مدل LM رونمایی و فروش آن در بازار چین را از سال 2020 آغاز کرد.

LM در واقع نسخه لوکس‌تر و پرآپشن‌تر تویوتا آلفارد است.نسخه هفت نفره این خودرو با روکش چرم در بسیاری از قسمت‌ها، صندلی‌های خلبانی ردیف دوم و نیمکت در بخش عقبی با قیمت 170 هزار دلار به فروش می‌­رسد ولی اکنون لکسس تصمیم گرفته LM را در نسخه بسیار لوکس‌تر چهار نفره و با قیمتی حدود 210 هزار دلار عرضه نماید تا نظر مشتریان خودروهای سوپرلوکس را هم جلب کرده باشد. این قیمت تقریبا معادل 2 برابر مرسدس بنز S560 یا 2 برابر ب‌ام‌و M850 گرن کوپه است.

مشتریان چنین خودرویی اغلب راندن آن را به راننده خود محول می‌کنند بنابراین طبیعی است که لکسس صندلی‌های سرنشینان عقب را به تهویه، بالشتک‌های بسیار نرم و قابلیت تغییر زاویه مجهز کرده و دیواره‌ای میان بخش راننده و سرنشینان قرار داده که نمایشگر 26 اینچی نیز روی آن نصب شده است. در فضای میان دو سرنشین عقب پنل کنترلی عملکردهای خودرو و حتی یک یخچال نیز نصب شده است.

لکسس LM در حقیقت نسخه‌ای تغییر نشان داده شده از تویوتا Alphard است که در چین با قیمت بیش از 120 هزار دلار به فروش میرسد.

پایگاه اینترنتی لکسس در کشور چین مدل LM 300h را به عنوان تنها نسخه قابل عرضه از LM معرفی نموده، خودرویی که با پیشرانه 4 سیلندر 2،5 لیتری هیبرید به قدرت 161 اسب بخار عرضه می‌شود. نیروی پیشرانه از طریق سامانه چهارچرخ متحرک و جعبه دنده CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود. قرار است مدل LM 350 با پیشرانه شش سیلندر 3،5 لیتری نیز در خط تولید قرار گیرد.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران