برای گرامیداشت مشهورترین پیست ژاپن

لکسوس RC F فوجی اسپیدوی ادیشن 2021

28 شهریور 1399 18:33

شرکت لکسس در سال 2014 مدل کوپه RC را در نسخه اف اسپرت به منظور رقابت با ب‌ام‌و M4، مرسدس بنز C63 و آئودی RS5 روانه بازار کرد. پس از معرفی نسخه Track Edition از این خودرو در سال 2020، اکنون نسخه Fuji Speedway Edition از مدل RC F نیز برای سال 2021 معرفی شده است؛ خودرویی که قرار است تنها به تعداد 60 دستگاه ساخته شود.

از آنجایی که پیست فوجی در دهه 60 میلادی ساخته شده، لکسوس نیز از این مدل ویژه فقط 60 دستگاه تولید کرده استپسوند کنار نام این خودرو به دلیل ادای احترام به یکی از مشهورترین پیست‌های جهان واقع در ژاپن انتخاب شده و از قابلیت های عملکردی این مدل خبر می‌­دهد.

هرچند پیشرانه هشت سیلندر 5 لیتری لکسوس RC F که 472 اسب بخار قدرت و 535 نیوتن متر تولید می‌­کند بدون تغییر باقیمانده، اما کاهش وزن، نصب ترمزهای کربن-سرامیک ساخت برمبو، خروجی تیتانیومی اگزوز و البته قطعات آئرودینامیکی از جنس فیبرکربن باعث شده عملکرد این مدل نسبت به نسخه استاندارد متفاوت باشد. لکسس اعلام کرده شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت این مدل برابر با 3.96 ثانیه خواهد بود.

تنها دو رنگ مشکی (Arctic Blast Satin) و خاکستری (Cloudburst Gray) برای بدنه این مدل قابل سفارش بوده ضمن اینکه که رنگ مشکی این خودرو برای اولین‌بار در محصولات لکسس عرضه شده و رنگی نیمه مات است که با فرایند رنگ‌آمیزی سفید منحصربه‌فردی تکمیل می‌شود که براساس اعلام لکسس، از دوام کافی برای شستن خودرو در کارواش‌های خودکار برخوردار شده است. در فضای داخل از چرم قرمز با جزئیات آلکانترا و فیبرکربن قرمز برای تزئین کابین استفاده شده است.

هرکدام از نمونه‌های لکسس RC F فوجی اسپیدوی به همراه یک ساعت مچی سفارشی نقره ای با دوخت قرمز روی بند عرضه خواهد شد.

پشتیبانی از آمازون آلکسا، اپل کارپلی و اندروید اتو به سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو اضافه شده و همچون نسخه عادی لکسس RC F مدل 2021 امکانات ایمنی شامل پایش نقاط کور، هشدار برخورد از عقب و گرمکن آئینه‌های جانبی در این خودرو نیز دیده می‌­شود ولی حافظه صندلی راننده در فوجی اسپیدوی موجود نیست. شرکت لکسس فعلا قیمت این مدل سفارشی را اعلام نکرده است.

دیدگاه کاربران