تنها سه سال پس از جایگزین شدن فراری کالیفرنیا با مدل پورتوفینو، این خودرو با اعمال تغییراتی مهم بروزرسانی شده است.
”پورتوفینو M اولین محصول روباز تاریخ فراری است که گیربکس 8 دنده اتومات دارد“برای اولینبار، یک خودروی روباز ساخت فراری به جعبه دنده هشت سرعته خودکار مجهز شده، قطعهای که ماژول کلاچ آن 20 درصد کوچکتر شده ولی میزان انتقال گشتاور 35 درصد افزایش یافته است.
احتمال دارد در نسخه کوپه از پورتوفینو که با نام فراری روما عرضه خواهد شد نیز شاهد نصب این جعبه دنده جدید باشیم. پیشرانه هشت سیلندر 3.9 لیتری پورتوفینو M نیز 20 واحد افزایش نیرو داشته و اکنون 612 اسب بخار قدرت و 760 نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
با وجود آنکه پورتوفینو M به عنوان قدرتمندترین محصول فراری شناخته نمیشود ولی هرچه باشد با یکی از ساختههای این شرکت ایتالیایی روبرو هستیم که همواره به عملکرد بسیار خوب فنی مشهور بودهاند.
به لطف افزایش قدرت پیشرانه و عملکرد سریعتر جعبه دنده، شتاب صفرتاصد این خودروی روباز با 0.05 کاهش و به 3.45 ثانیه و شتاب صفر تا دویست نیز با یک ثانیه کاهش به 9.8 ثانیه رسیده ولی حداکثر سرعت بدون تغییر و برابر با 320 کیلومتر برساعت خواهد بود.
پورتوفینو M به عنوان اولین محصول فراری که تنها به صورت آنلاین رونمایی شده، در ظاهر و فضای کابین نیز با تغییراتی مواجه شده است. حالات رانندگی با این مدل با اضافه شدن حالت Race حالا به 5 عدد افزایش یافته و بنابر اعلام فراری بر افزایش لذت رانندگی تمرکز دارد. تهویه و گرمکن صندلیها به همراه طیفی از سامانههای پیشرفته دستیار راننده نیز در نسخه جدید پورتوفینو M مشاهده میشود.
فراری وعده داده پس از پورتوفینو M، در انتهای سال 2020 میلادی نیز مدل جدید دیگری را معرفی کند. هرچند از هویت مدل جدید اطلاعی نداریم ولی احتمال دارد با نسخه بروزرسانی شده از مدل 812 سوپرفست روبرو شویم.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com