هنگامی که شرکت کیا مدل استینگر را در اوایل سال 2017 به مشتریان اروپایی معرفی کرد، 3 گزینه برای انتخاب پیشرانه در مقابل خریداران قرار داد. این گزینهها شامل پیشرانه 2.2 لیتری توربودیزل و 2 پیشرانه 2 و 3.3 لیتری بنزینسوز میشد.
”کیا تصمیم گرفته استینگر فیسلیفت 2021 را تنها با پیشرانه شش سیلندر که 365 اسببخار قدرت و 510 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند، در اروپا به فروش برساند.“نکته جالب اینکه برخلاف پیشبینیها، اروپاییها از پیشرانه دیزل و پیشرانه کمحجم بنزینسوز چندان استقبال نکرده و در اغلب موارد این سدان بزرگ را با قلب 3.3 لیتری توئین توربو سفارش دادند.
به همین دلیل خودروساز کرهای تصمیم گرفته استینگر فیسلیفت 2021 را تنها با همین پیشرانه شش سیلندر که 365 اسببخار قدرت و 510 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند، در اروپا به فروش برساند. البته نسخه بینالمللی این مدل به سیستم کنترل برقی دریچه اگزوز مجهز شده که 3 اسببخار قدرت بیشتر برای این خودرو فراهم میکند.
جعبهدنده استینگر شش سیلندر از نوع هشت سرعته اتوماتیک بوده و امکان سفارش به هردو صورت دیفرانسیل-عقب یا چهارچرخ محرک وجود دارد هرچند مدلی که در بریتانیا عرضه خواهد شد تنها به صورت AWD است و میتواند ظرف 4.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست یابد.
رینگهای 19 اینچی با طرح جدید، رنگ جدید سبزAscot برای بدنه، نمایشگر 10.25 اینچی لمسی روی داشبورد و نمایشگر 7 اینچی دیجیتال صفحه پشت آمپر جزء ویژگیهای جدید کیا استینگر 2021 خواهند بود ضمن اینکه در تریم GT دوخت متضاد روکش صندلیها و داشبورد، تریم آلومینیوم در کنسول مرکزی و دوربین دنده عقب روی آینه وسط به صورت بدون فریم نیز مشاهده میشود.
مهمترین فناوریهای دستیار راننده در کیا استینگر 2021 شامل پایش نقطه کور با قابلیت نمایش در پشت آمپر، هشدار خروج ایمن، دستیار حرکت در خط، هشدار حضور سرنشین در عقب خودرو و دستیار حرکت در بزرگراه خواهد بود.
کیا فروش استینگر 2021 را از اواخر سال 2020 یا اوایل 2021 با گارانتی هفت سال یا 160 هزار کیلومتر آغاز خواهد کرد. برخی شنیدهها از عرضه نسل بعدی این مدل به صورت کاملاً برقی خبر میدهند هرچند که در این رابطه فعلاً مطلبی به صورت رسمی منتشر نشده است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com