افزایش قدرت در کنار نسخه‌هایی با تزئینات جدید

معرفی مرسدس-آام‌گ GT مدل 2021

4 مهر 1399 10:55

اگر جزء افرادی هستید که 469 اسب‌بخار قدرت پیشرانه مرسدس-آام‌گ GT را کافی نمی­‌دانید، خبر خوشی برای شما داریم چراکه شرکت سازنده قرار است برای سال 2021 پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری توئین توربو نصب شده در این مدل را دستخوش تغییر کرده و قدرت آن را 54 واحد افزایش دهد.

برای سال 2021 پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری توئین توربو نصب شده در این مدل دستخوش تغییر شده و قدرت آن 54 واحد افزایش یافته است.غیر از افزایش نیروی پیشرانه به 523 اسب‌بخار، حداکثر گشتاور نیز 40 واحد افزایش یافته و به 670 نیوتن‌متر رسیده است. در مقام مقایسه بد نیست بدانید آام‌گ GT C مدل 2020 قدرتی برابر با 550 اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری معادل با 680 نیوتن‌متر تولید می­‌کند. بنابراین می‌­توان دریافت که اختلاف میان GT C با مدل پایه این سری بسیار کم شده است. با این حال شعبه آمریکایی مرسدس‌بنز فعلاً درباره هرگونه تغییر احتمالی در نیروی پیشرانه مدل‌های GTC و GTR سکوت کرده است.

با توجه به افزایش قدرت پیشرانه، آام‌گ GT اکنون به تنها 3.7 ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست یابد، یعنی 0.2 ثانیه سریع‌تر از مدل فعلی. با توجه به وزن بیشتر نسبت به مدل فعلی، نسخه‌­های کوپه و رودستر این خودرو به ترتیب به حداکثر سرعت 310 و 308 کیلومتر برساعت دست خواهند یافت.

مرسدس-آام‌گ GT مدل 2021

در هردو مدل، نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می­‌شود.

برای هرچه شیرین‌تر شدن این معامله، مرسدس سامانه کنترل سواری AMG را به تعلیق این مدل افزوده که شامل کمک‌های تطبیق‌پذیر، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی در عقب و ترمزهای کامپوزیت نیرومند با کالیپرهای قرمز رنگ می‌­شود. غیر از این باید به باتری استارتر لیتیوم-یون و حالت رانندگی Race نیز اشاره کرد که اکنون به صورت استاندارد نصب می­‌شوند.

کابین مرسدس-آام‌گ GT مدل 2021

تغییر جدید دیگری که شامل حال آام‌گ GT شده را باید معرفی نسخه Stealth Edition برای هردو مدل رودستر و کوپه این خودرو دانست که موارد خاصی شامل رنگ‌آمیزی تیره بدنه به مشکی یا دو طیف مختلف از خاکستری، سقف فیبرکربن برای مدل کوپه و سقف مشکی برای نسخه رودستر، کالیپر ترمزهای مشکی، جلوپنجره پانامریکانا از جنس کروم تیره، رینگ‌های 19 و 20 اینچی در محورهای جلو و عقب به رنگ مشکی مات، تریم مشکی کابین و پلاک ویژه این مدل که روی داشبورد نصب شده را دربرمی‌­گیرد.

هردو نسخه عادی و Stealth Edition از مرسدس-آام‌گ GT از اوایل سال 2021 در ایالات متحده آمریکا عرضه خواهند شد. قیمت این مدل‌ها در زمان نزدیک به عرضه نهایی اعلام می­‌شود.

دیدگاه کاربران