به یاد افتخارات در جهنم سبز

آئودی R8 ویرایش Hell

6 مهر 1399 10:52

ارباب حلقه‌ها به مناسبت 5 پیروزی در مسابقات 24 ساعته نوربورگ‌رینگ (معروف به جهنم سبز) ویرایش منحصربه‌فردی از سوپراسپرت R8 خود را رونمایی کرد. خودرویی که قیمتی حدود 274 هزار دلار دارد.

آئودی نه‌تنها به پیروزی‌هایش در این پیست معروف ادای احترام کرده بلکه گوش چشمی هم به عامل اصلی این پیروزی‌ها یعنی مدل R8 LMS داشته است.حضور آئودی در رقابت‌های اتومبیلرانی، حضوری درخشان و البته قدیمی بوده است. این شرکت از سال 2012 به این سو توانسته 5 بار به مقام قهرمانی در مسابقات 24 ساعته پیست‌ نوربورگ‌رینگ آلمان دست پیدا کند. این بهترین بهانه برای طراحی نسخه‌ای ویژه از R8 با نام Hell Edition (ویرایش جهنم) بوده است.

آئودی نه‌تنها به پیروزی‌هایش در این پیست معروف ادای احترام کرده بلکه گوش چشمی هم به عامل اصلی این پیروزی‌ها یعنی مدل R8 LMS داشته است. به همیل دلیل بوده که روی این مدل خیابانی المان‌های یک خودروی مسابقه‌ای هم دیده می‌شود.

آنچه آئودی به عنوان رنگ اصلی برای محصول جدید انتخاب کرده سبز موسوم به Tioman است. با این حال شرکت رنگ‌بندی‌های دیگری مانند سفید Ibis، طوسی دیتونا و مشکی Mythos را هم برای مشتریان خاص آن کنار گذاشته است.

آئودی R8 ویرایش Hell

برچسب‌های اسپرت مشکی‌رنگی روی بدنه سبز تیره این خودرو تعبیه شده که روی کاپوت، ستون اول، سقف و انتهای بدنه نیز دیده می‌شود. پوشش مشکی مات را نیز در آینه‌های بغل، بال عقب و دیفیوزرها می‌بینیم. همانطور که در تصاویر مشهود است، برای این خودرو رینگ‌های 20 اینچی پنج پره مشکی با ریزه‌کاری‌های قرمز در نظر گرفته شده است.

داخل کابین نیز حجم گسترده‌ای از چرم آلکانترا را روی فرمان، داشبورد، تکیه‌گاه زانو و البته صندلی‌ها را با دوخت متضاد می‌بینیم.

کابین آئودی R8 ویرایش Hell

زیر کاپوت همان پیشرانه قدیمی 5.2 لیتری 10 سیلندر Vشکل تنفس طبیعی را می‌بینیم که به راحتی 611 اسب‌بخار قدرت را توسط یک جعبه‌نده‌ 7 سرعته S ترونیک به صورت AWD به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. با این حال باور نخواهید کرد اگر بدانید شتاب صفر تا صد این خودرو تنها 2.1 ثانیه است.

مدل فعلی آئودی R8 در بازار قیمتی معادل 233 هزار و 949 دلار دارد در حالی که ویرایش جهنم آن 273 هزار و 946 دلار می‌ارزد.

دیدگاه کاربران