چشیدن لذت رانندگی با برابهام BT62

بازگشت برابهام به پیست با یک خودرو سوپراسپرت

16 اردیبهشت 1397 10:39

جک برابهام تنها راننده برنده مسابقات گرندپری بوده که با ماشین ساخته خود، مقام کسب کرده است. این قهرمان استرالیایی در سال 2014 درگذشت ولی حالا مجددا نام پرافتخار او در قالب یک خودرو سوپراسپرت مسابقه‌ای به جهان معرفی خواهد شد. مدل BT62 خودرویی است که درباره‌اش سخن می‌گوییم. حتما شما نیز قبول دارید که خبر ساخته شدن چنین خودرویی بسیار هیجان‌انگیز و جالب است.

جکی برابهام راننده اسطوره ای فرمول یک، که توانست در طول دوران حرفه ای خود ۳ مرتبه بعنوان راننده قهرمان فصل دست یابد

طراحی آیرودینامیک

این خودرو با طراحی بسیار متمایزش از ماده سبک فیبرکربن ساخته شده تا این طراحی تهاجمی و آیرودینامیک را برای سریع‌تر رفتن از رقبا یاری کند. به یاد داشته باشیم که طراحان این خودرو به خوبی از ملزومات پیروزی در مسابقات سرعت آگاه هستند. یک ورودی هوای بزرگ در جلو و یک بال بزرگ در عقب خودرو در مشارکت با هم نیروی رو به پایین معادل با 1200 کیلوگرم را ایجاد می‌کنند که می‌توان ادعا کرد حتی ازعملکرد مدل مک‌لارن سنا GTR نیز بهتر است. توجه داشته باشید که وزن کلی این خودرو تنها 972 کیلوگرم است.

درمیان پره رینگ‌های این خودرو که با لاستیک‌های برند میشلین پوشانده شده‌اند، مجموعه ترمزهای کربنی را خواهید یافت که استانداردهای مسابقات F1 را پشت سر گذاشته‌اند.

کابینی با الهام از خودروهای مسابقه‌ای

صندلی‌های مسابقه‌ای خودرو که در پوششی از فیبرکربن قرار دارند، در ارتفاع پایین از شاسی قرار دارند. کابین خودرو همانطور که از یک خودر مسابقه‌ای انتظار می‌رود خلوت به نظر می‌رسد و به جز پوشش آلکانترا تعدادی از قطعات، صفحه نمایش دیجیتال مقابل راننده و چند دکمه عملکردی بقیه قسمت‌های کابین خالی است.

پیشرانه تنفس طبیعی

در قلب این دست پرورده برابهام، پیشرانه تنفس طبیعی 5.4 لیتری هشت سیلندر قرار دارد. پیشرانه‌ای که با توجه به تمایل بیشتر خودروسازها بر استفاده از نسخه‌های مجهز به توربوشارژٰ، چیز کمیابی به شمار می‌آید. این پیشرانه توانی معادل با 700 اسب‌بخار و 667 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. فعلا در مورد شتاب صفرتاصد کیلومتربرساعت این خودرو به صورت رسمی چیزی اعلام نشده است، اما به راحتی می‌توان ادعا کرد با توجه به نسبت قدرت به وزن 720 اسب‌بخار بر هر تن که در برابهام شاهد هستیم، می‌توان از این خودرو توقع بازدهی خیلی خوبی داشته باشیم.

طبق ادعای این کمپانی، تمام این توانایی حرکتی به چرخ‌های عقب خودرو منتقل خواهد شد تا همان قدر که راننده را به چالش کشیده، به او لذت راندن برابهام را بچشاند. تعدادی از سیستم‌های کمکی رانندگی نیز به یاری راننده خواهند آمد تا به مقدار زیادی از بروز حوادث احتمالی پیشگیری شود.

به پاس گذر 7 دهه از موفقیت برابهام در مسابقات، تنها 70 نمونه از این خودرو ساخته خواهد شد که 35 نمونه اول از پوشش رنگ مشابه با خودروهای مسابقه‌ای جک برابهام بهره می‌برند. قیمت پایه هر یک از این خودروها یک میلیون پوند است که با نرخ برابری امروزی ارزهای جهانی معادل 1.35 میلیون دلار خواهد بود و البته این قبل از تعلق گرفتن هرگونه مالیات و عوارضی است که هر کشور از خودروهای وارداتی دریافت می کند.

تکرار تاریخ باشکوه

شرکت برابهام همچنین رویای جاه‌طلبانه شرکت درمسابقات را نیز در سر می‌پروراند و البته در این میان، مسابقات 24 ساعته لمانز در مرکز توجه است. با توجه به این‌که دیوید برابهام که خود قهرمان مسابقات لمانز بوده سکاندار کنونی شرکت است، می‌توان شانس خوبی را برای آینده حضور این شرکت در مسابقات ارزیابی کرد. همچنین شاید خیلی بعید نباشد که این کمپانی خودرویی برای مسابقات فرمول یک طراحی کند.

دیدگاه کاربران