تسلا مدل 3 در صدر

انتشار آمار جهانی پرفروش‌ترین خودروهای برقی

20 مهر 1399 11:59

میزان فروش خودروهای برقی در سراسر جهان در سال 2019 به 2.1 میلیون دستگاه رسید. پیش‌بینی می‌­شود با وجود تاثیر ناخوشایند همه‌گیری ویروس کرونا، این رقم تا پایان سال 2020 بسیار بیشتر شود. با وجود تمام مشکلات، به هرحال به نظر می­‌رسد وضعیت خودروهای برقی از انواع عادی بهتر باشد.

تسلا مدل 3 بیشترین آمار فروش جهانی را داشته و در 19 کشور به عنوان پرفروش‌ترین خودروی برقی شناخته شده است.نتایج پژوهشی که توسط Uswitch انجام شده، پرفروش‌ترین خودروی برقی در هر کشور را معرفی می­‌کند. در 21 کشور از مجموع 60 کشور تحت بررسی، برند تسلا در مقام اول قرار گرفته است. تسلا مدل 3 بیشترین آمار فروش جهانی را داشته و در 19 کشور به عنوان پرفروش‌ترین خودروی برقی شناخته شده است. موفقیت برند تسلا باعث شده ایالات متحده به عنوان سردمدار صنعت خودروسازی جهان شناخته شود.

در پژوهش Uswitch با نام خودروهای برقی موفق دیگری نیز روبه‌رو می­‌شویم که شامل نیسان لیف، رنو زوئی، بایک EC و فولکس‌واگن گلف برقی می‌شود.این خودروها توانسته‌اند به ترتیب در نه، هفت، شش و سه کشور رتبه اول فروش را در میان خودروهای برقی به دست آورند.

البته فهرست ارائه داده شده توسط Uswitch نام برندها و محصولات دیگری را نیز دربرمی­‌گیرد که به موفقیت آن‌ها در برخی کشورها اشاره دارد. از میان آن‌ها می‌توان به موفقیت فروش جگوار I-PACE در روسیه و شورولت بولت در برزیل اشاره کرد.

خانم سارا برومفیلد به عنوان متخصص انرژی در نشریه Uswitch معتقد است موفقیت تسلا مدل 3 می­‌تواند به قیمت آن به عنوان ارزان‌ترین محصول تسلا و البته سامانه خودران نصب شده در آن مرتبط باشد. وی در ادامه به موفقیت شرکت‌های رنو و نیسان و هزینه کمتر مالکیت خودروهای برقی نیز اشاره نموده و متذکر شده افراد جامعه در آینده، بیشتر با منافع خرید خودروهای برقی آشنا می‌شوند و همین عامل شرکت‌های خودروسازی را به ساخت این‌گونه محصولات بیشتر تشویق خواهد کرد.

دیدگاه کاربران