چالش 1900 کیلومتری ژاپنی آفرود

ورود اینفینیتی QX80 به رالی زنان

21 مهر 1399 10:39

اولین رالی استقامتی مخصوص زنان موسوم به Rebelle در مسیری به طول 1920 کیلومتر از دریاچه تاهو تا تپه‌های شنی امپریال نزدیک مرز آمریکا و مکزیک برگزار می‌شود. مسیری که علاوه بر مسیر طولانی بودن شامل جغرافیایی بسیار چالش‌برانگیز است. نکته جالب این رالی این است که شرکت‌کنندگان نمی‌توانند از ابزارهای ناوبری پیشرفته استفاده کنند. قطب‌نما، دفترچه راهنما و نقشه کاغذی تنها ابزار آن‌ها خواهد بود.

این لوکس-آفرود ژاپنی توسط شرکت Calmini مستقر در کالیفرنیا منحصراً برای مسابقات رالی آماده‌سازی شده است. حضور زنان در این رقابت‌ها حاکی از آن است که این گروه از رانندگان حرفه‌ای نیز توانایی حضور در چنین مسابقات استقامتی را دارند. با این اوصاف خودروهای مخصوص رالی نیز باید با توانایی برابر باشند. اینفینیتی QX80 مدل 2021 آمده تا چنین ادعایی را تضمین کند. این لوکس-آفرود ژاپنی توسط شرکت Calmini مستقر در کالیفرنیا منحصراً برای مسابقات رالی آماده‌سازی شده است.

اینفینتی فوق که در حقیقت بر پایه نیسان پاترول (یا آرمادا) جدید طراحی شامل قطعات حرفه‌ای در بحث آفرود است. مانند بازوهای 3 اینچی سیستم تعلیق، سپرهای بهینه‌شده در جلو و عقب و البته بازوهای کنترلی با توانایی تحمل فشار بالا. همانطور که در تصاویر نیز مشخص است، تایر این اینفینیتی QX80 نیز مخصوص تمام مسیرها است.

ورود اینفینیتی QX80 به رالی زنان

اگرچه تصاویر دقیقی از کابین این خودرو منتشر نشده ولی می‌توان پیش‌بینی کرد که به‌روزرسانی‌هایی به منظور افزایش ایمنی و تعبیه ملزومات آفرود روی آن وجود خواهد داشت.

تیم اینفینیتی در رالی امسال شامل نیکول واکلین به‌عنوان راننده و آلیس چیس به‌عنوان نقشه‌خوان خواهند بود.

بد نیست بدانید جدیدترین ویرایش اینفینیتی QX80 تنها با یک پیشرانه 5.6 لیتری هشت سیلندر Vشکل عرضه می‌شود که در حالت استاندارد 400 اسب‌بخار قدرت فراهم می‌کند.

دیدگاه کاربران