بازگشت تاراسچی پس از 65 سال

براردو بر پایه ب‌ام‌و i8

21 مهر 1399 14:40

شرکت ایتالیایی تاراسکی (Taraschi) بعد از 65 سال سوپراسپرت جدیدی با نام براردو (Berardo) رونمایی کرد، که بر پایه ب‌ام‌و i8 ساخته شده است.

نکته جالب درباره مهندسی این خودرو زیرساخت آلمانی آن است که از ب‌ام‌و i8 عاریه گرفته شده است.اواخر ماه گذشته بود که تاراسکی با انتشار تصاویری خبر از عرضه یک مدل جدید از خودروهای اسپرت داد. هرچند که آن زمان بنا به دلایل استراتژیک تصاویری مبهم و تیره به دست مخاطبان رسیده بود اما اکنون شاهد آن هستیم که سوپراسپرت جدید ایتالیایی‌ها با نام براردو به صورت کامل رونمایی شده است.

براردو با طراحی منحنی بدنه و گلگیرهایی کاملاً برجسته سبک منحصربه‌فردی از خود را به نمایش گذاشته است. این زبان بصری ادای احترامی است به خودروی مسابقه‌ای Giaur 750 که سال 1953 در مسابقات اتومبیلرانی افتخارآفرینی کرده بود.

تاراسکی براردو بر پایه ب‌ام‌و i8

نکته جالب درباره مهندسی این خودرو زیرساخت آلمانی آن است که از ب‌ام‌و i8 عاریه گرفته شده است. بدنه آلومینیومی براردو به صورت دست‌ساز برای آن ساخته شده است. چراغ‌های بیضی و عمودی در کنار جلوپنجره‌ای کوچک و مستطیلی چهره یک کوپه کلاسیک را برای آن ترسیم کرده است. البته این در حالی است که براردو طول بزرگ‌تر از نمونه‌های مشابه خود دارد.

هواکش بزرگ روی کاپوت اشاره مستقیمی به پیشرانه توانمند آن دارد. در قسمت انتهایی طراحی چشم‌گیری را مشاهده می‌کنیم. زیر کاپوت همان پیشرانه 1.5 لیتری هیبریدی ب‌ام‌و i8 را می‌بینیم. قوای محرکه‌ای که 374 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. دو موتور برقی در حالت استاندارد می‌تواند 470 اسب‌بخار قدرت تولید کند. البته این خروجی تا مرز 520 اسب‌بخار نیز قابل افزایش است. این خروجی برای ثبت رکورد صفر تا صد 3.9 ثانیه‌ای این کوپه 1.5 تنی کافی به نظر می‌رسد. سرعت نهایی تاراسکی براردو 280 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

دیدگاه کاربران