کراس‌اوری برای بازار آمریکای چنوبی

گروو؛ شورولت 12 هزار دلاری

26 مهر 1399 16:18

شورولت با معرفی کراس‌اور جمع‌وجور گروو (Groov) سبک جدید محصولات خود را به نمایش گذاشته است. محصول جدید که قرار است ابتدا راهی بازار شیلی شود به زودی در بازار خاورمیانه و آفریقا نیز در دسترس خواهد بود. این خودرو محصولی کاملاً اقتصادی است ولی انتظار نداشته باشید که نمایندگان شورولت در آمریکا نیز آن را به فروش برسانند.

تردیدی نیست که برگ برنده اصلی گروو قیمت آن است. قیمتی که دقیقاً 12 هزار و 130 دلار اعلام شده است.کراس‌اورها و شاسی‌بلندها تنها در بازار آمریکا محبوبیت فزاینده ندارند. توسعه هر دو این سگمنت‌ها در سایر بازارها به ویژه آمریکای لاتین نیز چشم‌گیر است. به همین دلیل است که خودروسازان آمریکایی نیز برای همسایه پایینی خود تدارک ویژه‌ای می‌بینند. شورولت گروو یکی از همین استراتژی‌ها است. خودرویی که قرار است در دو تریم LT و پریمیر به دست مشتریان برسد.

پیشرانه استاندارد آن 1.5 لیتری چهار سیلندر با 110 اسب‌بخار قدرت است. شورولت می‌گوید مشتریان بازار شیلی این خودرو را با جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و سیستم انتقال قدرت FWD خریداری خواهند کرد. این خودرو یکی از تولیدات اتحاد جنرال موتورز-سایک-وولینگ است. به همین دلیل بوده که زیرساخت آن براساس بائوجون 510 انتخاب شده است. پیش‌تر نیز بائوجون 530 را که روی شورولت کاپتیوا اجرا شده بود را دیده‌ایم.

تردیدی نیست که برگ برنده اصلی گروو قیمت آن است. قیمتی که دقیقاً 12 هزار و 130 دلار اعلام شده است. با این حال قیمت پایین این خودرو کاهش مشخصات ایمنی را در پی نداشته است. به طوری که در این خودرو 4 کیسه هوا، کنترل پایداری و کنترل کشش به صورت استاندارد دیده می‌شوند. تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی چرم، LED نور روز، دوربین عقب و نمایشگر 8 اینچی از آپشن‌های آن محسوب می‌شوند.

این مدل به طور حتم یک پکیج بسیار جذاب روی کاغذ به حساب می‌آید. اما تردیدی نیست که نمی‌تواند به‌عنوان امضای همیشگی محصولات شورولت در سایر بازارهای جهانی قلمداد شود.

دیدگاه کاربران