جشن چهل سالگی کواترو

معرفی نسخه خاص آئودی TT RS

27 مهر 1399 13:46

سال 1980 و در نمایشگاه ژنو بود که آئودی، یکه‌تاز مسابقات رالی نسخه‌ای تحسین‌برانگیز و تاریخ‌ساز را رونمایی کرد. این خودرو کواترو (Quattro) نام گرفت که اشاره به سیستم چهار چرخ محرک آن داشت. چهار دهه پس از تولید این اسپرت رویایی، حالا آئودی جشن باشکوهی را با یک مدل ویژه از TT RS برگزار کرده است.

نکته جالب درباره این خودرو آن است که آئودی قصد دارد از این مدل تنها 40 دستگاه تولید که همگی در آلمان فروخته خواهند شد.نکته جالب درباره این خودرو آن است که آئودی قصد دارد از این مدل تنها 40 دستگاه تولید که همگی در آلمان فروخته خواهند شد. روی این TT سفارشی رنگ سفید موسوم به آلپاین و برچسب‌های مسابقه‌ای دیده می‌شود که از روی مدل کواترو S1 سال 1987 الهام گرفته شده است. این برچسب‌های سه رنگ به زیبایی روی سقف و گلگیر عقب هم دیده می‌شوند.

آئودی برای این نسخه خاص از مدل TT از رینگ‌های 20 اینچی سفید با کالیپرهای ترمز قرمز استفاده کرده است. درست مانند همان چیزی که روی کواترو کلاسیک دیده بودیم.

به‌روزرسانی این خودرو شامل تعبیه قطعات آیرودینامیکی روی سپر جلو و البته یک بال عقب زیبا می‌شود. نصب لوگوی آئودی روی بال عقب تکمیل‌کننده این طراحی چشم‌نواز است.

معرفی نسخه خاص آئودی TT RS

مشتری می‌تواند این خودرو را به صورت دو نفره نیز سفارش‌گذاری کند. در این صورت شرکت به جای صندلی‌های عقب میله‌های کربنی تعبیه خواهد کرد تا علاوه بر افزایش استحکام و پایداری، چیزی حدود 16 کیلوگرم از وزن نهایی را نیز کاهش دهد.

خاص بودن و اصالت آئودی فوق را می‌توان از روی شماره تولیدی آن که روی دسته‌دنده حک شده می‌توان فهمید. دسته‌دنده‌ای که به جعبه‌دنده 7 سرعته S ترونیک متصل شده است.

معرفی نسخه خاص آئودی TT RS

در قسمت قوای محرکه شاهد همان پیشرانه 5 سیلندر توربو با 394 اسب‌بخار قدرت و 480 نیوتن‌متر گشتاور دیده می‌شود. با این خروجی می‌توان صفر تا صد را در 3.7 ثانیه پیمود و به سرعت نهایی 280 کیلومتر برساعت رسید.

همه‌چیز درباره TT RS جذاب به نظر می‌رسد در این میان قیمت نسخه جدید است که همه را شوکه می‌کند. نسخه استاندارد این خودرو در آلمان چیزی حدود 78 هزار دلار قیمت دارد. در حالی که مدل سفارشی 40 سالگی بیش از 133 هزار دلار قیمت خورده است. بد نیست بدانید با این مبلغ می‌توان یک پورشه 911 کررا 4 نیز خریداری کرد.

دیدگاه کاربران