از نگاه مجله موتورترند

لندرور دیفندر؛ برترین شاسی‌بلند سال 2021

29 مهر 1399 11:29

کارشناسان مجله موتورترند از میان 28 خودرو، نسل جدید لندرور دیفندر را شایسته دریافت عنوان «شاسی‌بلند برتر سال 2021» دانسته‌اند.

متخصصان موتورترند از راحتی و حس مطلوب رانندگی با دیفندر بسیار تقدیر کرده‌اند، ویژگی‌هایی که امروزه در کمتر خودرویی مشاهده می­‌شود.این خودرو که همچون بنز جی کلاس، تویوتا لندرکروزر و جیپ رانگلر در دنیای خودروهای آفرود به یک نماد تبدیل شده، برخلاف اکثر شاسی‌بلندهای جدید یک هاچ‌بک قدبلند نبوده بلکه ویژگی‌های اساسی این‌گونه خودروها را به همراه دارد. دیفندر جدید روی ساختار آلومینیومی و تعلیق مستقل ساخته شده است. متخصصان موتورترند از راحتی و حس مطلوب رانندگی با دیفندر بسیار تقدیر کرده‌اند، ویژگی‌هایی که امروزه در کمتر خودرویی مشاهده می­‌شود.

اگر به چهره نسل جدید دیفندر انتقاد دارید، توجه داشته باشید که قضاوت درمورد شکل ظاهری این خودرو از روی تصاویر صحیح نبوده و درصورت ملاقات از نزدیک و مشاهده خطوط مستقیم، زوایا و تناسبات بدنه به احتمال فراوان عقیده خود را 180 درجه تغییر خواهید داد.

لندرور دیفندر؛ برترین شاسی‌بلند سال 2021

این اعتقاد درباره کابین نیز صادق بوده چراکه این بخش در عین فراهم نمودن راحتی، فضای زیاد و امکان ورود و خروج راحت، حسی از حضور در یک شاسی‌بلند واقعی را نیز به سرنشینان انتقال می­‌دهد. همزمان، حس و حال اسپرت فضای کابین دیفندر حتی از خودرویی همچون مزدا CX-30 نیز بیشتر بوده و مواردی همچون تریم دو رنگ، قطعات فلزی، فضای فراوان برای قرار دادن وسایل کوچک همچون کیف پول و عینک آفتابی و البته 15 پورت USB برای مصارف گوناگون می‌­تواند این محیط را برای کاربران جوان هم بسیار دوست داشتنی سازد.

برخلاف طبیعت خشن و ناراحت نسل قبلی دیفندر، سواری این خودرو را اکنون می­‌توان با مدل‌های رنجرور مقایسه کرد، امری که به لطف به‌کارگیری مهندسی پیشرفته در ساخت این مدل حاصل شده است.

کابین لندرور دیفندر

لندرور دیفندر به انبوهی از فناوری‌های فعال و غیرفعال ایمنی مجهز شده که از میان آن‌ها می‌­توان دستیار حرکت بین خطوط، پایش نقطه کور، ترمز اضطراری و سیستم کنترل هوشیاری راننده را مثال زد. این خودرو در تست تصادف موسسه NCAP توانسته 5 ستاره ایمنی به دست آورد.

البته مشکلاتی مثل لق بودن یکی از صندلی‌ها، لرزش ریل سقفی و اختلال در عملکرد سیستم صوتی در دو نمونه دیفندر حاضر در تست موتورترند مشاهده شده که شرکت سازنده نیز در پاسخ، علت این امر را به آزمایشی بودن این خودروها مرتبط دانسته است.

پیشرانه لندرور دیفندر

به اعتقاد کارشناسان این نشریه، پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر این خودرو با 395 اسب‌بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور به همراه جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک ساخت ZF به قدری خوب عمل می­‌کند که دیگر نیازی به نصب پیشرانه 8 سیلندر در این خودرو حس نمی­‌شود.

قیمت پایه این خودرو با مدل 2021 از 47,450 دلار برای اتاق 90 آغاز شده که در نسخه 4 در اتاق 110 با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر به 51,850 دلار افزایش می‌­یابد. هرچند نمی­‌توان قیمت این خودرو را ارزان دانست ولی در مقایسه با رقبایی همچون جیپ رانگلر روبیکان باز هم مناسب ارزیابی می‌­شود. حتی دیفندر 110 SE با قیمت 82,575 دلار هم از خودرویی قدیمی و کم‌تجهیزات مثل تویوتا لندکروزر با قیمت 91 هزار دلار یا مرسدس‌بنز G550 با قیمت 131,895 دلار بسیار ارزان‌تر است.

دیدگاه کاربران