سامورایی‌های درخشان

برترین خودروهای ژاپنی تاریخ

29 مهر 1399 14:30
  • سامورایی‌های درخشان

    سامورایی‌های درخشان

    خودروسازان ژاپنی با آن که در دوران پیش از جنگ جهانی دوم نیز فعالیت داشتند، اما در حقیقت پس از رشد و شکوفایی صنعتی این کشور در اوایل دهه شصت میلادی بود که به جهانیان شناسانده شدند. در طول چندین دهه، محصولات ژاپنی از هیبت خودروهایی تماماً اقتصادی و کم‌دردسر، به خودروهایی کارآمد و بادوام تبدیل شدند. نام‌هایی همانند تویوتا، هوندا، نیسان، سوزوکی، سوبارو، میتسوبیشی، مزدا و لکسوس هر کدام امروزه در جهان خودرو اعتبار قابل توجهی دارند و زبانزد خاص و عام هستند. در این میان خودروهای بسیاری توانستند موفق ظاهر شوند، اما درخشش پنج تا از آن‌ها در آسمان پرستاره ژاپنی‌ها بیشتر است.

    شما هم می‌توانید پیشنهادات خود را برای تکمیل این لیست در کامنت‌ها «باما» در میان بگذارید.

  • تویوتا کمری

    تویوتا کمری

    خودرویی که مدت‌هاست در آمریکای شمالی پرفروش‌ترین است، کار خود را در سال 1979 و به عنوان نمونه سدان مدل اسپرت سلیکا آغاز کرد. کمی بعد تویوتا سعی کرد با افزایش ابعاد و امکانات، آن را به یک خودرو خانوادگی راحت نزدیک‌تر کند. تلاش‌های تویوتا جواب داد و از نسل سوم تا کنون، کمری جایگاه خود را به عنوان یک استاندارد در سگمنت خودروهای سدان حفظ کرده است. تویوتا کمری همواره متهم شده که خسته‌کننده و یکنواخت است و لذت سواری ارائه نمی‌کند. اما فروش بالا در کنار دوام مناسب و قیمت ایده‌آل، آن را به پرفروش‌ترین خودرو بدل کرده است.

  • هوندا سیویک

    هوندا سیویک

    نسل اول سیویک به نظر بسیاری سرآغاز حقیقی هوندا برای ساخت خودرویی با مصرفی مناسب بود. اما جایگاه حقیقی این خودرو در میانه دهه هشتاد میلادی و با عرضه نسل‌های چهارم و پنجم کسب شد. در این دو نسل هوندا با عرضه مدل‌هایی نظیر Si، روح حقیقی خودرویی اسپرت را در سیویک دمید. از آن زمان تا کنون کسانی که به دنبال خرید یک خودروی اقتصادی ژاپنی هستند که ملال‌آور نیست، به سراغ هوندا سیویک می‌روند. هوندا از همان زمان سعی کرده با افزودن تکنولوژی‌های برتر و حفظ مدرنیته در طراحی، سیویک را در صدر نگه دارد.

  • نیسان Z

    نیسان Z

    تویوتا نتوانست ایده ساخت یک خودروD اسپرت پرفروش را در میانه دهه شصت به خوبی پیاده کند و نهایتاً مدل 2000GT به یک شکست اقتصادی بدل شد. نیسان کمی بعد و در سال 1969 توانست این ایده را به خوبی و با ساخت 240Z عملی کند. نسل اول نیسان Z به پرفروش‌ترین خودروی اسپرت جهان بدل شد تا نیسان تصمیم بگیرد سری

  • هوندا NSX

    هوندا NSX

    اولین محصول ژاپنی که توانست جایگاه سوپراسپرت‌های اروپایی را به خطر بیاندازد، هوندا NSX بود. تجارب مسابقات فرمول یک درکنار استفاده از توصیه‌های آیرتون سنا و همین‌طور طراحی پنین‌فارینا را در ساخت و طراحی یک خودرو جمع کنید تا در نهایت یک سوپراسپرت استثنایی ساخته شود. هوندا NSX هنگامی که در سال 1989 معرفی شد، از فراری 348 بهتر بود و به لطف راحتی سواری و دوامش، برخلاف فراری برای استفاده روزمره نیز مناسب بود. نسل جدید NSX نیز به عنوان یک سوپراسپرت هیبریدی، توانسته مفهوم سوپراسپرت ژاپنی را جابجا کند. امروزه نسل اول NSX به یک خودرو کلاسیک بدل شده.

  • تویوتا پریوس

    تویوتا پریوس

    خودروسازان متعددی از دهه هفتاد میلادی تلاش قابل توجهی در راستای ساخت خودروهای پاک داشتند. این تلاش‌ها در دهه نود میلادی شدت یافت و این تویوتا بود که با عرضه مدل پریوس در سال 1997، بازی را عوض کرد. تویوتا پریوس اولین خودرو هیبریدی جهان نبود، اما اولین محصول در دسترس، بادوام و در عین حال کم‌آزاری بود که با این تکنولوژی به مرحله تولید انبوه رسید. پریوس به قدری موفق ظاهر شد که رفته رفته تویوتا از نام آن برای مدل‌های هیبریدی دیگری در ابعاد متفاوت نیز استفاده کرد. موفقیت پریوس توانست همه خودروسازان را مجاب کند که باید محصولات هیبریدی بسازند.

دیدگاه کاربران