کراس‌اوری کوچک برای بازارهای نوظهور

معرفی نیسان مگنایت

1 آبان 1399 10:19

هرچند معرفی نسل جدید نیسان Z توجه علاقمندان را به سوی خود جلب نموده اما نباید فراموش کرد وظیفه خطیر حفظ موقعیت برند نیسان در بازار خودروی جهان در حال حاضر برعهده  خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور ساخت این شرکت مثل ایکس‌تریل، کیکس و قشقایی و مدل جدید و کاملاً برقی آرییا قرار دارد.

نیسان مگنایت قرار است در بازار کشورهایی مثل هندوستان در رده کراس‌اورهای زیر 4 متر به مصاف رقبایی همچون کیا سونت برود. اما اکنون یک محصول دیگر نیز به جمع این خانواده وارد شده، کراس‌اوری به نام مگنایت (حاصل ترکیب magnetic و ignite به معنای جذاب و درخشان) که قرار است در بازار کشورهایی مثل هندوستان در رده کراس‌اورهای زیر 4 متر به مصاف رقبایی همچون کیا سونت برود.

این خودرو به عنوان بخشی از برنامه جهانی NEXT نیسان برای تغییر وضعیت این شرکت، در ژاپن طراحی شده و در هندوستان تولید و به فروش می­‌رسد ضمن این‌که پس از مدتی در برخی بازارهای دیگر نیز عرضه خواهد شد.

البته کوچک بودن نیسان مگنایت به معنای مجهز نبودن آن نیست چراکه از چراغ‌های LED جلو گرفته تا شارژر بی‌سیم تلفن همراه در کابین، این کراس‌اور کوچک امکانات رفاهی به نسبت زیادی در اختیار سرنشینان قرار می­‌دهد.

نیسان مگنایت

طراحی بدنه نیسان مگنایت از عناصری شکیل و جوان‌پسند شکل گرفته که در چراغ‌های باریک جلو ، فرم L شکل دیلایت‌ها و جلوپنجره با نوارهای براق در حاشیه متبلور شده است.

بلندگوهای ساخت JBL، دوربین 360 درجه، کروزکنترل، اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم، صفحه پشت آمپر 7 اینچی دیجیتال، نمایشگر لمسی 8 اینچی اطلاعات سرگرمی و تصفیه هوای کابین جزء مهمترین موارد قابل اشاره در فضای داخلی به‌شمار می‌آید ضمن این‌که براساس اعلام نیسان، این خودرو بیشترین فضای سرنشینان عقب را در میان همرده‌های خود ارائه می‌­دهد. فضای بار مگنایت نیز 336 لیتر بوده که پس از تا شدن صندلی‌های عقب به نسبت 60-40، بیشتر هم خواهد شد.

کابین نیسان مگنایت

نیسان مگنایت روی پلتفرم جدید CMF-A+ شکل گرفته که برخی مدل‌های جدید گروه رنو-نیسان نیز براساس آن تولید شده‌اند. فاصله کف تا زمین نیسان مگنایت برابر با 205 میلی‌متر است و دستیار آغاز حرکت در سربالایی، ریل سقفی و زیرسپری‌های جلو و عقب را نیز به همراه دارد تا برای کمی ماجراجویی نیز آماده باشد.

نیسان مگنایت در تریم پایه به پیشرانه 3 سیلندر یک لیتری تنفس طبیعی به قدرت 72 اسب‌بخار مجهز شده که نیرویش را از طریق جعبه‌دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌ها ارسال می‌­کند. اما پیشرانه 3 سیلندر توربوشارژ با قدرت 95 اسب‌بخار نیز قابل سفارش بوده که به همراه جعبه‌دنده دستی یا CVT عرضه می‌شود.

بد نیست بدانید شرکت نیسان این کراس‌اور کوچک را در ژاپن و در پیست آزمایش انحصاری خود یعنی Tochigi مورد تست و بررسی قرار داده، همان جایی که خودروهایی همچون GT-R و کراس‌اور برقی آریا نیز مراحل آزمایش را از سر گذرانده‌اند.

پیش‌بینی می­‌شود فروش نیسان مگنایت از اوایل سال آینده میلادی در هندوستان آغاز شود و پس از آن در برخی کشورهای دیگر هم به فروش برسد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران