طلایه‌داران سرزمین چکمه

برترین خودروهای ایتالیایی تاریخ

5 آبان 1399 17:00
  • طلایه‌داران سرزمین چکمه

    طلایه‌داران سرزمین چکمه

    ایتالیایی‌ها به هنرمندی و آشپزی مشهورند، اما همه علاقمندان خودرو نیز می‌دانند که ایتالیا مهد سوپراسپرت‌ها و خودروهای سریع و جذابی است که دلربایی می‌کنند. اسامی متعددی نظیر فراری، لامبورگینی، مازراتی، دتوماسو، پاگانی و آلفارومئو از دل این سرزمین برخاسته‌اند که هر یک جایگاهی قابل توجه در تاریخ خودروسازی جهان دارند. علاوه‌براین، به لطف تلاش‌های برندهایی نظیر فیات و لانچیا، این کشور برخی از خودروهای موفق در بازار و عرصه مسابقات رالی را به جهان عرضه کرده که هر یک اهمیت شگرفی در تاریخ این عرصه دارند. درخشش 5 مدل از این خودروها فراموش نشدنی است، خودروهایی که به طلایه‌داران سرزمین چکمه معروفند.


  • فراری سری 250

    فراری سری 250

    انزو فراری در میانه دهه پنجاه تصمیم گرفت تا برای تامین منابع مالی حضور در مسابقات اتومبیلرانی، بیش از پیش محصولات خیابانی بسازد. در بین مدل‌های خیابانی فراری، مدل 250 بیش از سایرین محبوب و مشهور شد. خودرویی که هم نمونه خیابانی داشت و هم مسابقه‌ای و توانست در مسابقات لمان و سایر مسابقات مشهور دهه‌های پنجاه و شصت بدرخشد. گل سرسبد 250 ها مدل GTO بود که به طور ویژه با بدنه‌ای آیرودینامیک توسط جیوتو بیتزارینی مهندسی شده بود و توانست به یکی از موفق‌ترین خودروهای تاریخ فراری بدل شود. امروزه این اسب سرکش V12 به روایتی گران‌ترین خودروی کلاسیک جهان است.

  • لامبورگینی میورا

    لامبورگینی میورا

    فروچیو لامبورگینی در سال 1963 برند خودش را برای شکست فراری تاسیس کرد. این خودروسازی در ابتدا گرندتوررهای جذاب و سریع عرضه کرد. اما این مدل میورا بود که در سال 1966 معادلات را به طور کلی دگرگون کرد. این خودرو اولین سوپراسپرت حقیقی جهان بود که از یک پیشرانه V12 در وسط خودرو، آن هم به صورت عرضی، بهره می‌برد. لامبورگینی میورا ظاهری فوق‌العاده داشت که کار دست طراح زبردستی به نام مارچلو گاندینی بود. میورا به سرعت به مشهورترین خودروی اسپرت جهان بدل شد و جایگاه لامبورگینی را به عنوان سازنده خودروهای سریع و انقلابی تثبیت کرد. جایگاهی که با مدل‌های بعدی نظیر کونتاش، دیابلو و اونتادور تا به امروز حفظ شده است

  • مازراتی کواتروپورته

    مازراتی کواتروپورته

    ایتالیایی‌ها در زمینه ساخت خودروهای خانوادگی همیشه موفق بوده‌اند. اما برندهایی نظیر فیات و لانچیا و آلفارومئو، گاهی در بازارهای جهانی نتوانسته‌اند به قدر کافی انتظارات موجود از یک سدان لوکس سریع ایتالیایی را برآورده کنند. اینجاست که نوبت به مازراتی با سدان فوق لوکس و سریعش می‌رسد. کواتروپورته که در زبان ایتالیایی به معنای «چهار در» است، در سال 1963 معرفی شد و از همان ابتدا مورد توجه سران کشورها، ثروتمندان و رهبران مافیا قرار گرفت. نسل‌های مختلف این خودرو در دهه‌های متمادی نماد لوکس‌گرایی و سرعت بوده‌اند. جایگاهی که هنوز هم توسط نسل‌های

  • لانچیا دلتا

    لانچیا دلتا

    لانچیا بدون شک انقلابی‌ترین و تاریخ‌سازترین برند ایتالیاست که متاسفانه به خاطر مدیریت ضعیف و عدم سرمایه‌گذاری، در سال‌های اخیر شدیداً ضعیف شده است. اما این برند برای سالیان دراز در زمینه قهرمانی در مسابقات رالی قهار بود و هنوز هم پرافتخارترین برند در این عرصه است. برترین مدل تاریخ لانچیا در مسابقات رالی، دلتاست. خودرویی که در پایان دهه هفتاد به عنوان یک هاچ‌بک شهری عرضه و از اواسط دهه هشتاد، به مسابقات رالی فرستاده شد. گل سرسبد تمامی دلتاها، مدل اینتگراله است که توانست پنج مرتبه پیاپی قهرمان مسابقات رالی شود و امروزه یکی از خودروهای کلاسیک پرطرفدار ایتالیایی است.

دیدگاه کاربران