تحول انقلابی شورولت کلاسیک

بلیزر K5 به برق وصل شد

10 آبان 1399 13:53

ایده برقی کردن خودروهای کلاسیک تازگی ندارد. بسیاری از استارتاپ‌ها برای زنده کردن و یا حفظ برند‌ها و مدل‌های معرفی، قوای محرکه آن‌ها را به کلی تغییر می‌دهند. اما این بار خبری از یک اقدام فانتزی استارتاپی نیست.

منبع تغذیه شورولت بلیزر جدید یک پک باتری‌های 60 کیلووات ساعتی است. این پک 400 ولتی نیز از بولت گرفته شده. بخش پرفورمنس شورولت پروژه ویژه‌ای به اسم eCrate EV را راه‌اندازی کرده که در واقع اشاره به توسعه سیستم‌های الکتریکی برای خودروهای برقی دارد.

یکی از پروژه‌های جدید این برنامه تغییر انقلابی روی شورولت بلیزر K5 مدل 1977 است. خودرویی که از همین حالا برای حضور در نمایش مجازی SEMA360 جای خود را رزرو کرده است. خاص بودن این پروژه زمانی مشخص می‌شود که می‌فهمیم نسخه استاندارد بلیزر مجهز به یک پیشرانه 6.55 لیتری با آرایش هشت سیلندر Vشکل بوده است.

شورولت بلیزر K5 برقی

شرکت مدعی است که قوای محرکه جدید و برقی این شاسی‌بلند از مدل بولت قرض گرفته شده و حالا 200 اسب‌بخار قدرت دارد. شاید این خروجی چندان هیجان‌انگیز نباشد ولی بد نیست بدانید که بلیزر کلاسیک در زمان خود با همان پیشرانه بنزینی 175 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد.

منبع تغذیه شورولت بلیزر جدید یک پک باتری‌های 60 کیلووات ساعتی است. این پک 400 ولتی نیز از بولت گرفته شده است. البته شورولت نمی‌گوید که با این باتری‌ها تا چه میزان می‌تواند پیمایش داشته باشد.

شرکت با چالش‌هایی در حفظ اصول اولیه طراحی روبرو بوده است. طراحی داخلی کابین به‌ویژه المان‌های کلاسیک هم‌چنان بدون تغییر باقی مانده‌اند. البته حضور نمایشگر میزان شارژ باتری الزامی بوده است.

از دیگر پروژه‌های مشابه این بخش می‌تواند به شورولت کامارو eCOPO و پیکاپ برقی E-10 اشاره کرد.

دیدگاه کاربران