ترکیبی از شورولت و تویوتا

میتسوکا بادی عجیب‌تر از همیشه

10 آبان 1399 15:30

شرکت ژاپنی میتسوکا (Mitsuoka) که نام خود را با ساخت خودروی بحث‌برانگیز Orochi سر زبان‌ها انداخته بود، پس از مدت‌ها با یک محصول جدید بازگشته است. خودروی جدیدی که Buddy نام دارد و به صورت اینترنتی رونمایی شده، شاسی‌بلندی که چیزی شبیه به تویوتا راوفور و شورولت از آب درآمده است.

سپرهای براق و کاپویت فرم‌دار این خودرو در کنار بدنه عضلانی به ویژه روی گلگیرها آن را شبیه به نسخه‌های کلاسیک شورولت کرده است. تا به حال دوست داشته‌اید تویوتا راوفور فعلی از نظر طراحی شبیه به خودروهای اوایل دهه 80 میلادی باشد؟ تا زمانی که در بخش طراحی میتسوکار کار نکنید، به طور حتم جواب قاطعانه نه است. با این حال خودروساز عجیب و غریب ژاپنی این تفکر عجیب را به واقعیت تبدیل کرده است.

میتسوکا قسمت جلویی تویوتا راوفور را جدا کرده و به جای آن یک جلوپنجره مشبک تعبیه کرده است. چراغ‌های LED مستطیلی اگرچه فرمی منسوخ شده دارند ولی در اینجا دیده می‌شوند. این تنها بخش عجیب میتسوکا بادی نیست. سپرهای براق و کاپویت فرم‌دار این خودرو در کنار بدنه عضلانی به ویژه روی گلگیرها آن را شبیه به نسخه‌های کلاسیک شورولت کرده است.

میتسوکا بادی برپایه تویوتا راوفور

طراحی قسمت عقب به گونه‌ای است که حقیقتاً محصولات دهه 80 شورولت را به نمایش می‌گذارند. استفاده از چراغ‌های بزرگ عمودی در کنار ترکیب دو رنگ خاص بودن این میتسوکا را تکمیل کرده است.

اگرچه ژاپنی‌ها تصاویری از داخل این خودرو منتشر نکرده‌اند ولی از آنجایی که این طراحی بر پایه تویوتا راوفور شکل گرفته و این شاسی‌بلند محبوب اتاقی بسیار زیبا دارد، بنابراین جایی برای ناامیدی وجود ندارد.

میتسوکا برنامه‌ای برای تغییر پیشرانه‌های 2 لیتری تنفس طبیعی تویوتا نداشته است. این یعنی میتسوکا بادی می‌تواند 169 اسب‌بخار قدرت و 207 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. به احتمال فراوان یک مدل 2.5 لیتری هیبریدی با 215 اسب‌بخار قدرت نیز قابل سفارش‌گذاری باشد.

هرچه تا این لحظه از میتسوکا بادی دیدیم، اطلاعات اولیه بود. خودروی فوق به صورت رسمی اواخر ماه آینده میلادی رونمایی می‌شود.

دیدگاه کاربران