راه‌کاری برای افزایش ایمنی

ساخت اولین کمربند ایمنی نورانی جهان توسط اشکودا

17 آبان 1399 13:55

اشکودا برای اولین بار در جهان و به عنوان بخشی از برنامه این شرکت برای ساخت تجهیزات خلاقانه ساده، اقدام به معرفی کمربندهای ایمنی با قلاب نورانی کرده است.

سگک هوشمند کمربند ایمنی تنها یکی از قطعاتی است که اشکودا بنابر اعلام خود، برای آسان‌تر نمودن زندگی، افزایش ایمنی و لذت رانندگی طراحی کرده است.سگک این کمربند ایمنی با نشستن سرنشین روی صندلی نور قرمز از خود می­‌تاباند تا توجه شخص به بستن کمربند جلب شود. پس از بسته شدن کمربند، نور سبز به چشم خواهد خورد درحالی‌که در صورت عدم حضور سرنشین روی صندلی نور سفید از سگک کمربند دیده می‌­شود.

در این سامانه که بخصوص در هنگام تاریکی محیط بسیار کارآمد بوده، پلاستیک شفاف جایگزین قطعه قرمز رنگ معمول شده و چراغ‌های LED درون کمربند نیز وظیفه تابش نور را برعهده خواهند داشت. حسگرهای وزن که در صندلی‌ها نصب شده، حضور شخص را احساس کرده و LED های قرمز را فعال می­‌کنند تا در صورت فراموشی سرنشین یا عدم توانایی در یافتن سگک مخصوصاً در محیط تاریک، به امر بستن کمربند کمک شود.

پس از بسته شدن کمربند چراغ سبز روشن می­‌شود تا سرنشین از موفقیت‌آمیز بودن عمل خود اطمینان پیدا کند اما بعد از این، نور سفید از سگک تابانده خواهد شد تا برای باز کردن کمربند نیازی به جستجوی دوباره نباشد.

ساخت کمربند ایمنی نورانی توسط اشکودا

سگک هوشمند کمربند ایمنی تنها یکی از قطعاتی است که اشکودا بنابر اعلام خود، برای آسان‌تر نمودن زندگی، افزایش ایمنی و لذت رانندگی طراحی کرده است.

این شرکت در سال 2019، 94 مورد اختراع به ثبت رسانده که بیشتر از هر شرکت دیگری در جمهوری چک بوده است. کفپوش خودرو از جنس پارچه فیبر توخالی با قابلیت تمیزشدن آسان و پنهان نمودن آلودگی و محفظه بار انعطاف‌پذیر که برای پنهان نمودن جعبه‌ها و سایر جزئیات در بخش بار طراحی شده، تنها بخشی از انبوه نوآوری‌های ثبت شده توسط این شرکت است.

موارد طراحی شده توسط این شرکت تنها به کابین خودرو محدود نبوده بلکه «سامانه دوربین خط تولید» شامل 4 دوربین با قابلیت تشخیص موقعیت بدنه خودرو و ربات‌های مونتاژکننده برای بهسازی فرآیند سرهم کردن قطعات هم یکی دیگر از نوآوری‌های جدید این شرکت است.

اشکودا در اظهارنظری رسمی، از قصد خود برای معرفی نوآوری‌ها به صورت سالانه خبر داده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران