سبقت از پورشه پانامرا

رکوردشکنی مرسدس-آام‌گ GT63S در نوربورگ‌رینگ

22 آبان 1399 19:31

مرسدس-آام‌گ GT63S توانسته رکورد پیمایش پیست نوربورگ‌رینگ را در مدت 7 دقیقه و 23 ثانیه به ثبت برساند. این زمان که در رده «خودروهای لوکس» به ثبت رسیده از جهت دیگری هم قابل توجه بوده: عبور از رکورد 7 دقیقه و 25 ثانیه که در ماه آگوست گذشته توسط نسل جدید پورشه پانامرا به ثبت رسید.

مرسدس-آام‌گ GT63S با عبور از رکورد 7 دقیقه و 25 ثانیه نسل جدید پورشه پانامرا توانست جایگاه خود را در دسته سدان‌های لوکس ارتقا دهد.بد نیست بدانید روش‌های مختلفی برای زمان‌گیری در پیست نوربورگ‌رینگ وجود دارد اما در اکثر فیلم‌های ضبط شده توسط خودروسازان و بررسی‌هایی که توسط نشریاتی همچون Auto Motor Und Sport انجام می‌­شود، مسافت 12.8 مایل (20.6 کیلومتر) را ملاک قرار می‌دهند. زمان‌گیری هردو خودروهای مرسدس-آام‌گ GT63S و پورشه پانامرا بدین روش انجام شده بنابراین می­‌توان ارقام آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد.

روش دیگری نیز در سال 2019 توسط مسئولان پیست نوربورگ‌رینگ پیشنهاد شد که در طی آن، خودرو باید مسافتی معادل با 20.8 کیلومتر را بپیماید. البته مرسدس-آام‌گ GT63S با این روش نیز آزموده شده و توانسته زمان 7 دقیقه و 27 ثانیه را ثبت نماید.

رکوردشکنی مرسدس-آام‌گ GT63S در نوربورگ‌رینگ

خودروی حاضر در این تست به پکیج آیرودینامیک AMG و تایرهای Pilot Sport Cup 2 ساخت میشلین مجهز بوده تا پایداری آن در سرعت‌های بالا تامین شود ضمن این‌که هدایت آن برعهده دمیان شافرت قرار داشته است. به منظور ایمنی هرچه بیشتر راننده، صندلی‌های استاندارد خودرو با نمونه‌های مسابقه‌­ای به همراه کمربند ایمنی 4 نقطه‌ای تعویض شده است.

در پایان باید به این نکته مهم اشاره کنیم که لقب سریع‌ترین خودروی سدان تولید انبوه به پورشه پانامرا یا حتی مرسدس-آام‌گ GT63S تعلق ندارد بلکه این عنوان افتخارآمیز به جگوار XE Project 8 رسیده چراکه این خودرو توانسته ظرف 7 دقیقه و 18 ثانیه مسیر مشابه را طی کند. البته از آنجا که محصول جگوار در جریان این آزمایش به صندلی‌های عقب مجهز نبوده بنابراین سایر خودروسازان به قرارگیری این خودرو در کلاس «سدان‌های لوکس» چندان اعتقادی ندارند.

دیدگاه کاربران