شاسی‌بلندی برای طبیعتگردان

فورد اورست BaseCamp معرفی شد

24 آبان 1399 14:00

فورد اورست شاسی‌بلندی تواناست که براساس پلتفرم پیکاپ ساخت فورد یعنی رنجر ساخته شده و البته بیشتر در منطقه آسیا و اقیانوسیه به فروش می­‌رسد. این خودرو که اولین بار در سال 2003 معرفی شد، اکنون پنجمین سال حضور خود در نسل دوم را در بازار پشت سر می­‌گذارد.

مهمترین تفاوت نسخه Basecamp نسبت به مدل استاندارد فورد اورست را باید در نصب مجموعه تجهیزات مناسب برای آفرود در این خودرو دانست.سال گذشته، شعبه فورد در استرالیا اقدام به عرضه پکیج تجهیزات BaseCamp برای این خودرو نمود و حالا برای سال 2021 هم نسخه‌ای خاص از اورست در تیراژ محدود معرفی شده است.

این مدل جدید براساس تریم Trend ساخته شده و به سامانه چهار چرخ محرک و طیفی از پیشرانه‌های دیزل مجهز شده که شامل 2 لیتری توئین توربو با 210 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور یا 3.2 لیتری 5 سیلندر با 192 اسب‌بخار قدرت و 470 نیوتن‌متر گشتاور می‌­شود. پیشرانه 4 سیلندر به جعبه‌دنده 10 سرعته اتوماتیک و پیشرانه 3.2 لیتری به جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک متصل می­‌شود.

مهمترین تفاوت نسخه Basecamp نسبت به مدل استاندارد فورد اورست را باید در نصب مجموعه تجهیزات مناسب برای آفرود در این خودرو دانست که موارد زیادی شامل اسنورکل، نوار چراغ‌های LED روی سپر، ریل سقفی و جزئیات دیگری عمدتاً به رنگ خاکستری روی بدنه را دربرمی­‌گیرد.

فورد اورست BaseCamp مدل 2021

قیمت پایه فورد اورست 5 و 4 سیلندر به ترتیب برابر با 47,100 و 48,200 دلار است اما تریم ترند 1450 دلار گران‌تر از مدل پایه به فروش می‌­رسد ضمن این‌که بنابر اعلام شرکت سازنده، سفارش کیت Basecamp، رقم 4350 دلار دیگر به این مبلغ اضافه می­‌کند.

معرفی مجدد کیت سفارشی Basecamp تنها بروزرسانی اعمال شده بر مدل فورد اورست نخواهد بود چراکه این شاسی‌بلند توانمند برای سال 2021 در نسخه دیفرانسیل عقب با نام اورست اسپرت هم معرفی شده است. علاوه‌براین، تریم‌های Trend و Titanium نیز به برخی تغییرات ظاهری همچون نوارهای خاکستری جلوپنجره و تریم کروم در کابین مجهز شده‌اند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران