مینی ونی برای شهرهای آینده

رونمایی از کانسپت جدید مینی

28 آبان 1399 13:59

شرکت مینی به صورت مجازی از کانسپت جدید خود به نام Vision Urbanaut رونمایی کرد. این مینی ون طرحی آینده‎نگرانه از خودروهای این رده را به نمایش می‌­گذارد.

برای اثبات دوستی Vision Urbanaut با طبیعت و پرهیز از هرگونه آسیب زدن به آن، در این خودرو از هیچ‌گونه روکش چرمی یا قطعه کرومی استفاده نشده است.پس از باز شدن در کشویی جانبی این خودرو با فضایی برای حمل 4 نفر در کابین روبرو می­‌شویم که به روشی بسیار غیر رسمی و راحت طراحی شده و صندلی‌ها نیز امکان چرخش در محل خود را دارند تا محیطی بسیار دلپذیر فراهم آید بگونه‌­ای که این فضا می‌­تواند محل مناسبی برای صرف صبحانه باشد.

در کنار این‌ها، امکان پایین آمدن داشبورد و تبدیل صندلی راننده به تختخوابی کوچک هم فراهم شده ضمن این‌که می‌­توان شیشه جلوی خودرو را باز کرده و از هوای بیرون لذت برد.

کاناپه‌ای که در بخش عقب قرار گرفته به همراه میز و گلدان روی آن، محیطی شبیه به اتاق پذیرایی یک آپارتمان کوچک را تداعی می‌­کند. نمایشگر دایره‌­ای شکلی هم در میانه کابین نصب شده تا در هنگام گردهمایی سرنشینان، مورد استفاده قرار بگیرد.

با یک ریموت کوچک می‌­توان سه حال و هوای متفاوت در کابین خودرو به وجود آورد. در حالت Chill بیشترین آرامش فضای کابین موردنظر خواهد بود درحالی‌که حالت Vibe فضایی شاد را در این بخش فراهم می­‌کند، اما حالت Wanderlust برای مواقعی است که خودرو حرکت می‌کند. البته امکان تنظیم حالت‌های دیگر بنابر سلیقه مالک خودرو نیز فراهم شده است.

چراغ‌های جلو Vision Urbanaut تا پیش از روشن شدن مخفی بوده و همچنین می‌­توانند به یاری طرح‌های گرافیکی، با جهان بیرون ارتباط برقرار کنند. از آنجایی که Vision Urbanaut یک خودروی برقی به شمار می­‌آید، جلوپنجره آن بسته بوده و به عنوان محلی برای نصب رادارهای موردنیاز برای رانندگی خودران مورد استفاده قرار گرفته است.

کانسپت مینی Vision Urbanaut

برای اثبات دوستی Vision Urbanaut با طبیعت و پرهیز از هرگونه آسیب زدن به آن، در این خودرو از هیچ‌گونه روکش چرمی یا قطعه کرومی استفاده نشده است.

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، این مینی ون به فناوری خودران مجهز شده هرچند که با زدن ضربه روی لوگوی مینی، فرمان و پدال‌ها از جای خود خارج می­‌شوند تا امکان رانندگی عادی با این مدل فراهم شود. در این هنگام یک نمایشگر نیز روی داشبورد ظاهر می­‌شود تا اطلاعات موردنیاز سرنشینان به نمایش درآید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران