گوانگژو 2020: هم دو دیفرانسیل و هم توربو

گران‌ترین مدل هاوال H6 برای 2021

2 آذر 1399 19:00

هاوال H6 در سال 2011 پا به بازار چین گذاشت. نسل اول این خودرو تحت برند گریت‌‌وال فروخته می‌شد اما از سال 2013 که هاوال به عنوان برندی جدید، کارش را شروع کرد، H6 بسیار بهتر و بیشتر از قبل، خودنمایی کرد تا جایی که توانست رکورددار فروش ماهیانه خودروها در چین باشد؛ نه فقط برای یکسال بلکه برای حدود دو سال!

گریت‌وال برای اولین‌بار توانسته H6 را هم با سیستم محرکه دو دیفرانسیل و هم با موتور 2 لیتری توربو به بازار بفرستد.هاوال H6 در سال 2017 به نسل دومش رفت اما این نسل تنها سه سال روی خط تولید هاوال دوام آورد و نهایتا در تابستان 2020 خداحافظی کرد تا نسل سوم هاوال H6 جای آنرا بگیرد.

در نسل سوم هاوال H6، استایل کلی خودرو حفظ شده و با توجه به تغییر چراغ‌ها و سپرها و البته نمای کابین، بیشتر به یک فیس‌لیفت شباهت دارد تا یک نسل جدید. البته نباید فراموش کنیم که هاوال، در نسل سوم H6، برای اولین‌بار پلتفرم خودرو را تغییر داده و شاید به همین دلیل است که اصرار دارد آنرا به‌عنوان نسلی جدید، معرفی کند.

در نمایشگاه گوانگژو 2020 اما دوباره با هاوال H6 نسل سوم روبرو شدیم؛ ولی اشتباه نکنید؛ این H6 همان خودرویی نیست که تابستان 2020 معرفی کرد. این H6 در واقع نسخه فول آپشن محسوب می‌شود چراکه برای اولین‌بار به سیستم محرکه دو دیفرانسیل به همراه موتور 2.0 لیتری توربوشارژ جدید با کد GW4N20 مجهز شده است؛ موتوری که حدود 224 اسب بخار و 325 نیوتن متر را با گیربکس 7 دنده دوکلاچه اتومات به چرخ‌هایش منتقل می‌کند.

نسل سوم هاوال H6 با طول 4653 میلیمتر، عرض 1886 میلیمتر، ارتفاع 1730 میلیمتر و فاصله محوری 2738 میلیمتر، به ترتیب 53 و 26 و 10 میلیمتر در طول و عرض و ارتفاع بزرگتر شده و فاصله محوری‌اش نیز 58 میلیمتر بیشتر شده است.

دیدگاه کاربران