رکورد بیشترین دریفت مداوم با خودروی برقی شکست

پورشه تایکان در کتاب گینس

5 آذر 1399 14:00

تایکان نه تنها برای پورشه بلکه در کل دنیای خودروهای برقی، محصولی پرحاشیه به حساب می‌آید. این خودرو باز هم خبرساز شده و این‌بار توانسته نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

دنیس رترا راننده حرفه‌ای تیم پورشه توانست با مدل برقی تایکان رکورد باورنکردنی 42.171 کیلومتر دریفت مداوم را از خود به جای بگذارد.پورشه به لطف تجربه درخشان خود در زمینه خودروهای اسپرت توانسته این نوظهور برقی را نیز تبدیل به یکی از متفاوت‌ترین خودروهای کلاس خود کند. اخیراً پورشه تایکان در حضور مسئولین گینس توانست در مرکز تحقیقات پورشه واقع در پیست هاکنهایم یک دریفت پشت سر هم در مسیر لغزنده 200 متری را ثبت کند.

دنیس رترا راننده حرفه‌ای تیم پورشه توانست در این مسیر 210 بار دریفت بزند و رکورد باورنکردنی 42.171 کیلومتر دریفت مداوم را از خود به جای بگذارد. برای ثبت این رکورد 55 دقیقه زمان صرف شده است. جالب آنکه میانگین سرعت تایکان برای این کار 46 کیلومتر برساعت بوده است.

رترا می‌گوید حفظ خودرو در وضعیت دریفت آن هم برای مدت زمانی نزدیک به یک ساعت چالشی سخت بوده است. چراکه علیرغم اینکه پورشه سعی داشته مسیر را مرطوب نگاه دارد ولی با این حال در بخشی از قسمت‌ها میزان چسبندگی دستخوش تغییر می‌شده که این خود در کل عملیات رکوردگیری تاثیرگذار بوده است.

شکستن رکورد بیشترین دریفت مداوم با خودروی برقی توسط پورشه تایکان

از آنجایی که ثبت حرکت استاندارد دریفت شامل دستورالعمل‌های پیچیده‌ای است، پورشه به منظور جلوگیری از این معضل با استفاده از چندین GPS و سنسورهای تشخیص حرکت به ویژه در وضعیت‌های مورب، سعی داشته کوچک‌ترین دریفت‌ها را نیز ثبت کند. البته دوربین سقفی از کل پروسه فوق نیز فیلم‌برداری کرده است.

رکورد پورشه تایکان برای یک خودروی برقی عالی تلقی می‌شود ولی هنوز هم فاصله زیادی با رکورد حیرت‌انگیز دو سال گذشته ب‌ام‌و M5 سری F90 فاصله فاحشی دارد. در این رکوردگیری مربی ویژه آکادمی ب‌ام‌و توانست 8 ساعت تمام مسافتی حدود 374.1 کیلومتر را دریفت بزند.

دیدگاه کاربران