تغییراتی فراتر از فیس‌لیفت

معرفی مرسدس‌بنز متریس مدل 2021

6 آذر 1399 14:30

اولین‌بار در سال 2015 بود که مرسدس‌بنز متریس وارد بازار آمریکا شد. از آن زمان این آلمانی خود را به عنوان یک گزینه عالی به جای فورد ترانزیت معرفی کرد. در آستانه ششمین سال حضور مرسدس‌بنز متریس در بازار، شرکت تغییرات گسترده‌ای را در این خودرو اجرا کرده تا حداقل برای یک سال دیگر آن را حفظ کند.

در این مدل فاصله محوری به مراتب بیشتر شده و فضا برای هر نوع بارگیری و البته قابلیت‌های مسافرتی نیز افزایش پیدا کرده است. مرسدس برای مدل 2021 این خودرو یک جعبه‌دنده کاملاً جدید 9 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته است. لازم به ذکر است جعبه‌دنده قبلی 7 سرعته بود. هم‌چنین در متریس جدید می‌توان مبدل گشتاور را نیز مشاهده کرد. اضافه شدن حالت‌های رانندگی کامفورت، اسپرت و حالت دستی M لذت رانندگی با آن را دوچندان کرده است. تمام مدل‌های جدید شامل یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 208 اسب‌بخار قدرت هستند.

به نظر می‌رسد مرسدس‌بنز با معرفی متریس مدل 2021 پاسخی روشن به تمام انتقادات کارشناسان روی مدل 2017 داده است. چراکه حالا در این مدل فاصله محوری به مراتب بیشتر شده و فضا برای هر نوع بارگیری و البته قابلیت‌های مسافرتی نیز افزایش پیدا کرده است.

نکته جالب درباره مرسدس‌بنز متریس جدید این است که کف قسمت بار با چوب پوشیده شده است. آپشن‌های مانند کفپوش پلاستیکی، سیستم ریلی و ریل‌های اتصال دیواری نیز قابل سفارش هستند.

یکی از آپشن‌های جذاب مرسدس‌بنز متریس مدل 2021 آینه عقب دیجیتالی است که تصویر خود را توسط یک دوربین HDR نصب شده روی شیشه عقب دریافت می‌کند. این قابلیت نه‌تنها تصویری واضح از قسمت پشتی برای راننده نمایش می‌دهد بلکه با افزایش میدان دید، ایمنی برای مانورها را نیز دوچندان می‌کند.

مرسدس می‌گوید قصد دارد متریس مدل 2021 را برای عرضه در بازار آمریکای شمالی طی سه ماهه ابتدایی سال آینده آماده کند.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران