بازگشتی نامی آشنا به جمع شاسی‌بلندها

معرفی نیسان ایکس-ترا مدل 2021

6 آذر 1399 16:53

نام نیسان ایکس-ترا پس از 5 سال غیبت دوباره زنده شده و در قالب شاسی‌بلندی بزرگ با سه ردیف صندلی به بازار خودرو بازگشته است. البته این خودرو که براساس شاسی پیکاپ ناوارا ساخته شده را نباید با مدل اکسترا اشتباه گرفت، بلکه نیسان تصمیم گرفته نسخه فیس‌لیفت شده از مدل ترا که اولین بار در سال 2018 معرفی شد را از این پس با نام ایکس-ترا عرضه نماید.

این خودرو که براساس شاسی پیکاپ ناوارا ساخته شده، در اصل ، فیس‌لیفت مدل ترا محسوب می‌شود.تغییرات ظاهری نیسان ایکس-ترا مدل 2021 که امروز در خاورمیانه معرفی شد نسبت به نسل قبلی به چراغ‌های LED جلو و عقب و جلوپنجره بازطراحی شده محدود شده است.

اما در فضای کابین با موارد تازه بیشتری روبرو هستیم که شامل نمایشگر 9 اینچی اطلاعات سرگرمی، طراحی جدید دکمه‌های کنترل سیستم تهویه، نمایشگر تاشو 11 اینچی برای سرگرمی تمام سرنشینان - به جز راننده - که روی سقف نصب شده و کنترل اختصاصی تهویه مطبوع ردیف‌های دوم و سوم با دریچه سقفی می‌­شود.

صندلی‌های ردیف اول و دوم این خودرو با عنوان Zero Gravity معرفی شده و بنابر ادعای سازنده، خستگی سرنشینان در مسیرهای طولانی را بسیار کاهش می‌­دهد ضمن این‌که صندلی‌های ردیف سوم در موقعیت بالاتری قرار گرفته تا سرنشینان دید بهتری به نمایشگر داشته باشند.

صندلی های ردیف دوم و سوم نیسان ایکس ترا مدل 2021

صندلی‌های ردیف دوم و سوم به ترتیب با نسبت 60/40 و 50/50 قابل جمع‌آوری بوده تا فضایی کاملاً تخت برای قرار دادن چمدان‌ها فراهم شود. در تریم‌های کامل‌تر، پوشش چرم تبرای مام صندلی‌ها و آینه دیجیتال دید عقب پیش‌بینی شده است.

نیسان قصد دارد در بازار خاورمیانه پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر بنزین‌سوز را در سینه ایکس-ترا نصب نماید که 165 اسب‌بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته اتوماتیک در اختیار راننده خواهد گذاشت.

این میزان قدرت برای یک شاسی‌بلند بزرگ چندان هیجان‌انگیز به نظر نمی­‌رسد اما نیسان برای مدل‌های مجهز به 4WD، مواردی شامل قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب، دیفرانسیل لغزش محدود، کنترل فرود از سراشیبی و دستیار شروع حرکت در سربالایی را نیز درنظر گرفته که در شرایط سخت به یاری خودرو خواهند آمد.

قابلیت آفرود نیسان ایکس ترا مدل 2021

امکان سفارش مدل تک-محور نیسان ایکس-ترا مدل 2021 نیز فراهم شده اما کامل‌ترین تریم این خودرو یعنی پلاتینیوم تنها به همراه سیستم 4WD قابل سفارش است.

هنوز مشخص نیست که نیسان برنامه‌ای برای فروش این خودرو در خارج از بازار خاورمیانه نیز داشته باشد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران