اسب مسابقه‌ای جدید مارانلو

معرفی فراری 488GT Modificata

6 آذر 1399 18:30

فراری خودروی تولید محدود جدیدی به نام 488GT Modificata را معرفی نموده که فناوری استفاده شده در مدل‌های 488GTE و 488GT3 در تولید آن بکار گرفته شده است. این خودرو مجوز حرکت در خیابان‌ها را ندارد و تنها برای حضور در پیست مسابقات و رویدادهای برگزار شده توسط کلوپ فراری یعنی Ferrari Club Competizioni GT طراحی و ساخته شده است.

فراری 488GT Modificata در جایگاهی بین قهرمان مسابقات GT یعنی 488GT3 و پیروز مسابقات 24 ساعته لمان یعنی 488GTE قرار گیرد.استفاده از کلمه Modificata در نام این خودرو به معنای آن است که با یک محصول تقویت شده روبرو هستیم. قدرت پیشرانه 8 سیلندر توئین توربو مدل 488 به حدود 700 اسب‌بخار افزایش یافته ضمن این‌که ضرایب دنده‌های گیربکس تغییر کرده تا کلاچ فیبرکربنی بتواند قدرت و گشتاور افزایش یافته پیشرانه را به نحو بهتری به چرخ‌ها انتقال دهد.

درحقیقت قرار شده فراری 488GT Modificata در جایگاهی بین قهرمان مسابقات GT یعنی 488GT3 و پیروز مسابقات 24 ساعته لمان یعنی 488GTE قرار گیرد.

قطعات آیرودینامیکی نصب شده روی بدنه فراری 488GT Modificata که در پیست نوربورگ‌رینگ هم مورد آزمایش قرار گرفته، بدون ایجاد اختلال در ضریب درگ، باعث افزایش نیروی رو به پایین بر بدنه این خودرو شده به‌گونه‌ای که تمرکز انتقال نیرو به بخش مرکزی جلو منتقل شده است.

خودروی مسابقه‌ای فراری 488GT Modificata

غیر از سقف آلومینیومی و برخی جزئیات دیگر، بقیه قطعات بدنه همچون فراری 488GTE از فیبرکربن ساخته شده که همین عوامل باعث ایجاد نیروی روبه پایین هزار کیلوگرمی در سرعت 230 کیلومتر برساعت می­‌شود.

اجزای سیستم تعلیق از مدل 488GTE و سیستم ABS از 488GT3 Evo برگرفته شده ولی سایر اجزای ترمز در همکاری با برمبو طراحی و ساخته شده است.

سیستم کنترل فشار باد تایر، جعبه سیاه برای ثبت داده‌های عملکردی خودرو در پیست و همچنین دوربین نمایش عقب با وضوح بالا جزء امکانات استاندارد این خودرو بشمار می‌­آید. اما همچون سایر محصولات فراری، برای خریداران 488GT Modificata نیز امکانات وسیعی برای شخصی‌سازی خودرویشان فراهم شده است.

همانطور که قبلاً اشاره شد، فراری 488GT Modificata به عنوان عضوی از کلوپ Competizioni GT، در رویدادهای ویژه خودروساز ایتالیایی شرکت خواهد کرد. این کلوپ برای برگزاری 5 رویداد در سال 2021 برنامه‌ریزی کرده که قرار است در پیست‌های مشهوری همچون نوربورگ‌رینگ، سوزوکا و مونزا برگزار شود.

دیدگاه کاربران