عضو جدید دنیای سه چرخ‌ها

معرفی موتور کیمکو CV3

11 آذر 1399 18:27

شرکت تایوانی کیمکو (Kymco) که از مدت‌ها پیش به ساخت اسکوتر اشتغال داشته، اولین موتورسیکلت سه چرخ خود به نام CV3 را معرفی کرده است.

رقیب مستقیم کیمکو CV3 را باید Piaggio MP3 500 دانست که البته به نظر می‌رسد مدل تازه‌وارد حداقل روی کاغذ در چند مورد برتری داشته باشد.در سال‌های گذشته اسکوترهای سه چرخ موجود در بازار بیشتر به مدل‌های Piaggio MP3 در ابعاد مختلف محدود بود اما این روزها امکان خرید پژو Metropolis، یاماها Tricity و البته مدل تازه‌وارد کیمکو CV3 که به صورت رسمی در تاریخ 27 نوامبر 2020 رونمایی شد، فراهم شده است.

کیمکو CV3 به پیشرانه 550.4 سی‌سی مایع/خنک ساخت این برند مجهز شده که در برخی مدل‌های دیگر نیز نصب می­‌شود. وزن کلی این موتورسیکلت سه چرخ برابر با 280 کیلوگرم است که روی دو رینگ 13 اینچی در محور جلو و رینگ 15 اینچی عقب استوار شده. علاوه‌براین وظیفه تامین نیروی لازم برای توقف کیمکو CV3 نیز به دو دیسک ترمز در جلو و یکی در عقب واگذار شده است.

رقیب مستقیم کیمکو CV3 را باید Piaggio MP3 500 دانست که البته به نظر می‌رسد مدل تازه‌وارد حداقل روی کاغذ در چند مورد برتری داشته باشد. غیر از اختلاف جزئی (0.05 لیتری) فضای بار به نفع CV3، وزن این محصول نیز تنها 5 کیلوگرم بیشتر از MP3 500 است که با توجه به نیروی پیشرانه، چندان قابل توجه نیست.

موتورسیکلت سه چرخ کیمکو CV3

پیشرانه کیمکو CV3 در دورشمار 7500 دور در دقیقه 51 اسب‌بخار قدرت و همچنین 53 نیوتن‌متر گشتاور در 5750 دور در دقیقه تولید می­‌کند درحالی‌که قدرت و حداکثر گشتاور MP3 500 به ترتیب برابر با 44.2 اسب‌بخار و 47.5 نیوتن‌متر اندازه‌گیری شده است.

البته از آنجایی که کیمکو CV3 یک مدل تازه‌وارد محسوب می­‌شود، نمی‌­توان تنها با استناد بر اعداد و ارقام درباره عملکرد آن قضاوت کرد ضمن این‌که هنوز زمان عرضه و قیمت آن نیز اعلام نشده و هیچ گزارشی از تجربه سواری با آن در رسانه‌ها موجود نیست. بنابراین فعلاً باید انتظار کشید تا در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری منتشر شود.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت و اطلاع از قیمت موتور سیکلت در باما

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : rideapart.com

دیدگاه کاربران