چین و تویوتا در صدر جدول تولید

در هر دقیقه در صنعت خودروسازی چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

14 آذر 1399 16:30

این روزها صنعت خودروسازی به کسب و کاری بین‌المللی به ارزش چندین میلیارد دلار تبدیل شده که سالانه تقریباً صد میلیون دستگاه خودروی جدید را روانه بازار جهانی می­‌کند.

چین به عنوان بزرگترین سازنده خودرو در جهان در هر دقیقه 48.9 دستگاه خودرو تولید می‌‌سازد.چین، ایالات متحده، ژاپن و آلمان به ترتیب به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان شناخته می­‌شوند اما درصورت تبدیل آمار سالانه تولید در این کشورها به صورت تعداد بر دقیقه، سهم هرکدام از این کشورها چه عددی خواهد بود؟

گزارشی که توسط MoneyShake.com منتشر شده، به این پرسش جواب می‌دهد. چین به عنوان بزرگترین سازنده خودرو در جهان در هر دقیقه 48.9 دستگاه خودرو تولید می­‌سازد درحالی‌که سه کشور بعدی یعنی ایالات متحده، ژاپن و آلمان مجموعاً 47.7 دستگاه در دقیقه تولید می­‌کنند.

با نگاهی دقیق‌تر به عملکرد شرکت‌های خودروسازی می‌­توان دریافت که شرکت‌های تویوتا و فولکس‌واگن به ترتیب با تولید 19.9 و 19.8 دستگاه در دقیقه، رتبه اول جهان را در اختیار دارند درحالی‌که هیوندای با فاصله­‌ای نسبتا زیاد و تولید 13.7 دستگاه در دقیقه در جایگاه سوم قرار دارد.

عملکرد سایر شرکت‌ها در تعداد تولید خودرو بر دقیقه به شرح زیر است:

برند تعداد خودروی تولیدی در دقیقه
جنرال موتورز 13
فورد 12.2
نیسان 11
هوندا 10
فیات - کرایسلر 8.8
رنو 7.9

آمار بالای تولید شرکت‌های تویوتا و فولکس‌واگن به افزایش درآمد این دو شرکت نیز منجر شده چراکه این خودروساز به ترتیب 533,676 و 523,592 دلار در دقیقه درآمد دارند. هرچند هیوندای از نظر تعداد تولید خودرو در رتبه سوم قرار دارد اما از لحاظ درآمد حتی در میان 10 رتبه برتر نیز قرار ندارد. این جایگاه در اختیار گروه دایملر قرار گرفته که 359,970 دلار در دقیقه درآمد دارد. شرکت‌های فورد و هوندا به ترتیب با 285,198 و 270,928 دلار در جایگاه‌های بعدی ایستاده‌اند.

علاوه‌براین تعداد خودروهای برقی به فروش رسیده در هر دقیقه براساس جدول زیر است:

برند تعداد خودروی برقی تولیدی در دقیقه
تسلا 42
بی‌وای‌دی 26
BJEV 18
ب‌ام‌و 15
نیسان 10
فولکس‌واگن 9
سایک 9
جیلی 9
هیوندای 8
رنو 7

در این میان نباید از نقش مهم صنعت خودروسازی در گردش اقتصاد جهانی غافل شد چراکه برای ساخت هر نمونه از میان صد میلیون دستگاه خودروی تولید شده در سال، به انبوهی از قطعات و اجزا مختلف نیاز است که توسط تامین‌کنندگان مختلف تولید می‌شود و برای افراد زیادی ایجاد اشتغال می­‌کند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : moneyshake.com

دیدگاه کاربران