63 کیلومتر پیمایش در حال تمام برقی

معرفی آئودی A3 اسپرت‌بک پلاگین هیبرید

18 آذر 1399 11:19

شرکت آئودی که با کمی تاخیر نسبت به سایر اعضای گروه فولکس‌واگن به ساخت پلاگین هیبریدهای قدرتمند روی آورده، جدیدترین محصول خود از این نوع یعنی مدل A3 اسپرت‌بک 45 TFSI e را معرفی کرده است.

براساس استاندارد WLTP، با یکبار شارژ کامل باتری این خودرو نیروی لازم برای پیمودن 63 کیلومتر مسافت فراهم می­‌شوداین هاچ‌بک تازه‌وارد به پیشرانه 1.4 لیتری بنزین‌سوز توربوشارژ، یک موتور الکتریکی و باتری 13 کیلووات ساعتی مجهز شده است که نیرویی مساوی با نسخه بنزین‌سوز این خودرو در اختیار دارد یعنی 242 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور.

این نیرو برای رساندن A3 به سرعت صد کیلومتر برساعت ظرف 6.8 ثانیه و دستیابی به حداکثر سرعت 232 کیلومتر برساعت کفایت می­‌کند. براساس استاندارد WLTP، با یکبار شارژ کامل باتری این خودرو که از طریق خروجی خانگی ظرف تقریباً 5 ساعت کامل خواهد شد، نیروی لازم برای پیمودن 63 کیلومتر مسافت فراهم می­‌شود هرچند که در حالت کاملاً برقی حداکثر سرعت به 140 کیلومتر برساعت محدود خواهد شد. نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود.

معرفی آئودی A3 اسپرت‌بک پلاگین هیبرید مدل 2021

برای ایجاد تمایز میان 45 TFSI e با نسخه معمولی A3 اسپرت‌بک، آئودی جلوپنجره این مدل را به رنگ مشکی براق درآورده و طرح E شکل را به چراغ‌های دی‌لایت اضافه کرده تا برقی بودن این مدل به نحوی یادآوری شود. رینگ‌های 17 اینچی و دیسک ترمزهای بزرگتر نسخه پلاگین هیبرید A3 را باید جزء سایر تغییرات این مدل دانست.

از دیگر امکانات نصب شده در آئودی A3 اسپرت‌بک 45 TFSI e می‌توان به سیستم تهویه دومنطقه­‌ای، شیشه‌های دودی، کالیپر ترمزهای قرمز، صندلی‌های اسپرت و سیستم چند حالت رانندگی آئودی درایو اشاره کرد.

کابین معرفی آئودی A3 اسپرت‌بک پلاگین هیبرید مدل 2021

نسخه ضعیف‌تر از هاچ‌بک پلاگین هیبرید آئودی یعنی 40 TFSI e ، قدرت 201 اسب‌بخار قدرت و گشتارو 350 نیوتن‌متر در اختیار دارد و می­‌تواند ظرف 7.6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت نیز با 5 واحد کاهش به 227 کیلومتر برساعت رسیده درحالی‌که حداکثر سرعت در حالت کاملاً برقی همان رقم 140 کیلومتر برساعت باقیمانده و حداکثر شعاع حرکتی به 67 کیلومتر افزایش یافته است.

آئودی خاطرنشان ساخته که نیروی بیشتر پیشرانه نسخه 45 TFSI e به دلیل بهره‌مند شدن این مدل از نرم‌افزاری متفاوت حاصل شده است.

دیدگاه کاربران