ادای احترام به E-Type کلاسیک

رونمایی از جگوار F تایپ هریتیج 60

19 آذر 1399 16:15

اغلب اوقات نسخه‌های ویژه از خودروهایی که از روی مدل‌های قدیمی الهام گرفته شده‌اند، چیزی بیش از پروژه‌ای برای بیشتر پول گرفتن نیست. با این حال گاهی هم اتفاق می‌افتد که خودروسازان واقعاً نسبت به سنت قدیمی خود ادای دین می‌کنند. درست مانند. جگوار F تایپ جدید که در ویرایش Heritage 60 همین کار را کرده است.

برای طرفداران این مدل مشهور، استفاده از رنگ سبز Sherwood بسیار هیجان‌انگیز بوده چرا که از دهه 60 روی پالت‌های جگوار دیده نشده بود.گربه وحشی در جدیدترین پروژه خود ادای حترامی به نمادین‌ترین خودروی اسپرت خود کرده است. پروژه‌ای که روی مدل 2021 کوپه F-Type اجرا شده و در حقیقت جشن تولدی برای 60 سالگی E-Type رویایی است.

برای طرفداران این مدل مشهور، استفاده از رنگ سبز Sherwood بسیار هیجان‌انگیز بوده است. این اقدام نه‌تنها یک بازگشت استادانه به سنت پیشین بوده بلکه این اسپرت مدرن را دیدنی‌تر هم کرده است.

شرکت می‌گوید قصد دارد تنها 60 دستگاه از این محصول را به دست مشتریان برساند. اگر این برای شما کافی نیست باید بدانید که بخش SV Bespoke شرکت JLR (اتحاد جگوار لندرور) در حال ساخت یک مدل سفارشی به صورت هاردتاپ و سافت تاپ آن هم به صورت دستی است. پروژه جدید مجموعه نیز شامل همان رنگ سبز شروود است. رنگی که از دهه 60 روی پالت‌های جگوار دیده نشده بود.

جگوار F تایپ هریتیج 60

این رنگ برای شرکت حکم آبی Guardsman برای فورد و قرمز Corsa برای فراری را دارد. دوست‌داران امیدوارند که جگوار از این به بعد از رنگ فوق در محصولات بعدی بیشتر استفاده کند.

در مدل 2021 می‌توان ریزه‌کاری‌های جذابی روی بدنه را مشاهده کرد. مانند جزئیات کروم‌کاری که اشاره به E-Type کلاسیک دارد. در این خودرو برای اولین‌بار است که رینگ الماسی 20 اینچی تعبیه شده است.

داخل کابین استفاده از صندلی‌هایی که با چرم سفید Windsor تزئین شده‌اند، درست مانند همان اتفاقی است که روی مدل دهه 60 دیده می‌شد. این تغییرات به‌ویژه برای خریداران انگلیسی خاطره‌انگیز است. جگوار در تلاش بوده تا بیشترین شباهت ظاهری را بین نسخه جدید مدل E-Type قدیمی اعمال کند.

کابین جگوار F تایپ هریتیج 60

این خودروی خاص مجهز به پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ با خروجی 575 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور است. شتاب صفر تا صد آن 3.5 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 300 کیلومتر برساعت است.

هنوز قیمت آن اعلام نشده است اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند قیمت پایه این خودرو از قیمت 103 هزار و 200 دلار F-Type R بالاتر باشد.

دیدگاه کاربران