تغییرات ملایم روی کراس‌اور دوست‌داشتنی

نیسان کیکس مدل 2021 رونمایی شد

19 آذر 1399 17:27

اگرچه عمر نیسان کیکس چندان طولانی نیست، اما این کراس‌اور کوچک در همین زمان نیز محبوبیت فراوانی به دست آورده است. خودرویی که شخصیتی در حد شاسی‌بلندهای سایز بزرگ دارد.

نیسان کیکس مدل 2021 بر اساس زبان طراحی جدید شرکت موسوم به Double V-motion شکل گرفته که نمود بارز آن را می‌توان روی جلوپنجره مشاهده کرد.کیکس با طراحی جذاب، آپشن‌های عالی استاندارد و کارایی اطمینان‌بخش جای خود را به خوبی در بازار باز کرده است. بهترین خبر ممکن این است که نیسان با بهبود برخی از ویژگی‌ها، فیس‌لیفت 2021 آن را رونمایی کرده است.

این خودرو بر اساس زبان طراحی جدید شرکت موسوم به Double V-motion شکل گرفته که نمود بارز آن را می‌توان روی جلوپنجره مشاهده کرد. سال گذشته شاهد نسخه V-motion بودیم که اکنون ژاپنی‌های به طرز استادانه‌ای آن را گسترش داده‌اند.

در نسخه 2021 چراغ‌های LED جلو و عقب هماهنگی بیشتری با زوایای سرتاسری پیدا کرده‌‌اند. هم‌چنین در این مدل شاهد سپرهای باریک‌تر و تیزتری هستیم که چهره‌ای جسورتر را برای آن به ارمغان آورده است. این در حالی است که در تیپ اسپرت SR، چراغ‌های LED مه‌شکن به صورت استاندارد تعبیه خواهد شد.

نیسان کیکس مدل 2021

در یک بررسی کلی می‌توان ادعا کرد که قسمت انتهایی نیسان کیکس مدل 2021 تفاوت چندانی نکرده است. با این حال همانطور که گفتیم شرکت با اضافه کردن فریم جدید چراغ‌ها، تغییرات لازم را اعمال کرده است. از سوی دیگر در این مدل است که می‌توان یک نوار نورانی LED روی در پشتی را برای اولین‌بار مشاهده کرد. درست مانند قسمت جلو، سپر عقب نیز به‌روزرسانی جزئی را تجربه کرده است. با این تغییرات نیسان قصد داشته در کیکس جدید احساس برجستگی بیشتری را القا کند.

مشتریان می‌توانند علاوه بر تریم‌ها و آپشن‌های مختلف، چند رنگ جدید را نیز انتخاب کنند. رنگ‌هایی که شامل آبی متالیک Electric، قرمز اسکارلت و خاکستری مرواریدی می‌شوند. جالب‌تر اینجاست که نیسان می‌گوید دو آپشن انتخابی برای ترکیب دو رنگ را نیز تدارک دیده است.

کابین نیسان کیکس مدل 2021

تغییرات چشم‌نواز بیرون در ادامه با بهینه‌سازی فضای داخلی تکمیل شده است. نصب صندلی‌های مدرن با متریال بهتر چیزی است که مشتریان قدیمی نیسان کیکس را شگفت‌زده می‌کند. چیدمان کنسول در تیپ‌های SV و SR به‌کلی دستخوش تغییر خواهد شد.

سرانجام نیسان روی کیکس زیرآرنجی را نصب کرد. همچنین همه خریداران می‌توانند در همه مدل‌ها از نسخه به‌روز شده رابط کاربری اپل کارپلی و اندروید اتو استفاده کنند. نمایشگر اصلی هم‌چنان به صورت 7 اینچی انتخاب شده ولی گزینه آپشنال 8 اینچی نیز در دسترس است. هنوز هم سه پورت USB داخل کابین، کاربری این خودرو را جذاب کرده است. البته این برای اولین‌بار است که در این خودرو پورت USB از نوع C نیز دیده می‌شود.

نیسان برا قوای محرکه کیکس مدل 2021 سراغ همان پیشرانه قبلی 1.6 لیتری قبلی رفته است. پیشرانه‌ای با 122 اسب‌بخار قدرت و 154 نیوتن‌متر گشتاور. این خروجی توسط یک جعبه‌دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. البته نیسان با تغییراتی مهندسی این جعبه‌دنده را با ابداع خودش Xtronic می‌نامد.

نیسان کیکس مدل 2021

شاید بتوان بزرگ‌ترین تغییر فنی این خود را اضافه شدن ترمزهای دیسکی برای هر چهار چرخ در تریم‌های SR و SV دانست. مانند آنچه پیش‌تر دیده بودیم، نیسان کیکس در سه تریم S، SR و SV عرضه می‌شود. البته شرکت پکیج خاص پرمیوم را روی تریم SR هم عرضه می‌کند.

تا این لحظه اطلاعاتی درباره قیمت‌گذاری نسخه فیس‌لیفت نداریم. اما با توجه به اینکه نیسان کیکس 2020 یکی از مقرون‌ به صرفه‌ترین کراس‌اورهای بازار با قیمت پایه 19 هزار و 70 دلار بود، پیش‌بینی می‌شود ویرایش 2021 نیز افزایش چندانی را تجربه نکند.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران