یک ملاقات غیرمنتظره

آفرود با ون میتسوبیشی دلیکا

23 آذر 1399 12:30

تنها کافی استمسیرهایی که این میتسوبیشی دلیکا مدل 1995 توانسته از آن‌ها عبور کرده را تصور کنید تا به قابلیت‌های آن پی ببرید. یک سافاری جنگلی در سرتاسر کنیا. پیمایش در مسیرهای برفی آلاسکا. ماجراجویی در جنگل‌های بارانی و گرمسیری برزیل. این چیزی نیست که بتوانید آن را با لندرور، مرسدس G کلاس و یا تویوتا فوررانر تجربه کنید.

باورتان می‌شود که این خودروی قدیمی مدرسه بتواند در قامت یک محصول چهار چرخ محرک، وحشیانه‌ترین سفرهای شما را به واقعیت تبدیل کند؟ شاید تاریخچه این خودرو چندان جذاب نباشد. تنها همین کافی است که میتسوبیشی تولید آن را از سال 1968 آغاز کرده بود ولی هیچ‌گاه راهی بازار آمریکا نشد. غیر از مدل‌های اواخر دهه 80 میلادی آن هم بدون تجهیزات آفرود 4x4.

ون‌های دلیکا کار خود را بیشتر به‌عنوان وانت‌های تجاری و تحویل کالا شروع کردند. نسخه‌های مسافری و به عبارتی ویرایش ون آن‌ها 10 سال بعد روی کار آمدند. بسیاری از روزنامه‌نگاران از دلیکا به‌عنوان یک فرزند دوست‌داشتنی بین پاجرو و یک مینی‌ون رایج یاد می‌کنند.

اما این واقعیت را از یاد نبرید که خودروی فوق چهار چرخ محرک است و می‌تواند محلی برای خوابیدن هم باشد. نتیجه اینکه میتسوبیشی دلیکا یکی از توانمندترین وسایل نقلیه در بازار بومی ژاپن است. مدلی که امروز می‌بینید متعلق به نسل چهارم با پیشرانه توربودیزل است.

آماده سازی ون میتسوبیشی دلیکا برای آفرود

اسب‌بخار چندانی در پیشرانه آن دیده نمی‌شود ولی گشتاور کافی برای غلبه بر موانع و پیمایش هرنوع ناهمواری را دارد. البته این خودرو با نمونه استاندارد تفاوت‌هایی نیز دارد. مثلاً سیستم تعلیق آن از برند Pro Comp است، یا اینکه اکسل‌ها تقویت شده‌ند و برایش از تایرهای مخصوص گل و لای استفاده شده است. اگزوزهای تیتانیومی، رول‌بار سفارشی و نورپردازی حرفه‌ای را نیز به لیست اضافه کنید.

داخل کابین صندلی‌هایی با قابلیت جمع‌شدن دیده می‌شود. زیر سقف یک قفسه فلزی وجود دارد که امکان ذخیره‌سازی وسایل اضافی را فراهم کرده است.

حالا شاید با دیدن این خودرو به سر شما هم زده باشد که ون خود را به خودرویی آفرود برای ماجراجویی در دل جاده‌ها بدل کنید.

دیدگاه کاربران