رنجر ضدگلوله مخصوص میدان نبرد

نسل جدید خودروهای نظامی فورد

24 آذر 1399 15:20

شرکت‌های زیادی در دنیا وجود دارند که می‌توانند خودروهای سواری روزمره را تبدیل به محصولات زرهی و جنگی کنند. در آمریکا فورد سال‌هاست به‌عنوان خودروی پلیس شناخته می‌شود. شاسی‌بلند اکسپلورر و پیکاپ F-150 ازجمله محصولاتی بودند که کاربری نظامی داشته‌‌اند. اکنون این برند با معرفی مدل‌های خاص ضدگلوله سبک جدیدی از محصولات نظامی را معرفی کرده است.

یکی از بهترین گزینه‌های موجود فورد رنجر است که با نام Armored Assault Vehicle (خودروی زرهی مخصوص حمله) شناخته می‌شود. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شود محصولات جدید فورد را نمی‌توان در نمایندگی‌ها پیدا کرد. حتی این امکان وجود دارد که اگر درخواست خریدشان را داشته باشید، مدیر نمایندگی از وجود آن بی‌اطلاع باشد. این خودروهای خاص از طریق وبسایت فروش جهانی فورد در دسترس هستند. پایه و اساس این خودروهای تخصصی شامل مدل‌های رنجر، اورست و البته ترانزیت می‌شود.

به نظر می‌رسد یکی از بهترین گزینه‌های موجود فورد رنجر است که با نام Armored Assault Vehicle (خودروی زرهی مخصوص حمله) شناخته می‌شود. فورد مدل فوق را هم به صورت تک کابین تولید می‌کند و هم دو کابین.

در قسمت انتهایی به جای قسمت بار یک ایستگاه فرماندهی بزرگ با صندلی‌های تاشو قرار گرفته است. قفسه‌های اسلحه و محفظه تیربار عقب و البته پوشش زرهی کافی برای جلوگیری از آتش سلاح‌های کوچک و یا مقاومت برابر انفجار نارنجک‌های دستی هم دیده می‌شود.

فورد رنجر مخصوص عملیات نظامی

اگر فکر می‌کنید این تجهیزات زیاده‌روی است، فورد مدل Light Tactical Vehicle (خودروی تاکتیکی سبک) را نیز در نظر گرفته که شامل قسمت سنتی بار ولی بدون پوشش زره‌پوش است. با این حال سپرهای بزرگ، محافظ جلوپنجره و سیستم تعلیق ارتقایافته و چراغ‌های اضطراری وجود خواهند داشت.

در این مدل محلی برای قرار دادن اسلحه نیز در نظر گرفته شده است. شاید به این اسلحه نیاز باشد. چراکه رنجر فوق مجهز به یک پیشرانه توربودیزل 2.2 لیتری با 160 اسب‌بخار است. بنابر این اگر شرایط بد شود، عجله‌ای در کار نخواهد بود.

دیدگاه کاربران