هیات مدیره گروه فولکسواگن بالاخره خبری اعلام کرد که خاطر هواداران دو برند لامبورگینی و دوکاتی را آسوده ساخت. پس از انتشار شایعاتی در چند ماه اخیر که از تصمیم فولکسواگن برای فروش دوکاتی، لامبورگینی و حتی بنتلی به منظور کاهش هزینهها خبر میداد، اکنون مشخص شده که این گمانهزنیها صحت نداشته و خودروساز آلمانی هیچ تصمیمی برای واگذاری این برندها ندارد.
”اگرچه لامبورگینی و دوکاتی فروخته نخواهند شد، اما احتمال ادغام آنها با ایتال دیزاین، دیگر برند ایتالیایی گروه فولکسواگن، وجود دارد.“البته اعلام شده که آئودی از اول مارس 2021 مدیریت بنتلی را برعهده خواهد گرفت تا دستاوردهای خود در ساخت خودروهای برقی را با این برند کهنه کار به اشتراک بگذارد.
فولکسواگن همچنین از برنامه خود برای کاهش 5 درصد هزینههای ثابت و 7 درصد هزینه مواد اولیه تا سال 2023 خبر داده و در عین حال اعلام کرده دو برند ایتالیایی دوکاتی و لامبورگینی بخشی از این گروه باقی خواهند ماند هرچند از ذکر جزئیات بیشتر خودداری شده است.
ماه قبل گزارشی منتشر شد که از احتمال ادغام دوکاتی، لامبورگینی و ایتالدیزاین خبر میداد. درهمان زمان اقای هربرت دیس که مدیریت فولکسواگن را برعهده دارد، تشکیل ساختاری متشکل از این سه برند را محتمل دانست. از آنجایی که براساس صحبتهای وی این روند در صورت انجام با سرعت کمی پیش خواهد رفت، نمیتوان احتمال وقوع آن را مردود دانست.
ماه گذشته هم آقای استفان وینکلمن که بین سالهای 2005 تا 2016 مدیریت بوگاتی را برعهده داشت، به گروه فولکسواگن بازگشته تا به عنوان مدیریت لامبورگینی انجام وظیفه نماید.
تغییرات مدیریتی لامبورگینی میتواند این برند ایتالیایی را برای یافتن مسیر جدید در طول دهه آینده یاری کند که میتواند شامل مواردی همچون افزایش تنوع مدلها و بکارگیری پیشرانههای برقی باشد.
البته همانطور که آقای وینکلمن هفته گذشته اعلام کرد، ساخت مدلهای برقی لامبورگینی به زودی تحقق پیدا نخواهد کرد چراکه این فناوری جدید هنوز راه زیادی برای اثبات قابلیتهای خود دارد.
در نهایت انتظار نداریم زودتر از پایان دهه جاری شاهد عرضه خودرویی برقی با نشان لامبورگینی باشیم که تا آن زمان این خودروساز ایتالیایی به همراه دوکاتی و بنتلی همچنان به عنوان اعضای گروه فولکسواگن شناخته خواهند شد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com