تزریق ژن آفرود به شاسی‌بلند لوکس

ب‌ام‌و X7 با تیونینگ منهارت

26 آذر 1399 15:19

اغلب مشتریان ب‌ام‌و شاسی‌بلندهای این شرکت را به خاطر قابلیت‌‌های آفرودشان خریداری نمی‌کنند. چراکه اعضای خانواده Xها بیشتر به دلیل خواص لوکس و راحتی در رانندگی و البته فناوری پیچیده‌شان معروف شده‌اند. اما اگر یک ب‌ام‌و تنومند لوکس و مدرن با قابلیت‌های آفرود بخواهیم باید چه کار کنیم؟ اینجا جایی است که منهارت (Manhart) خودنمایی می‌کند.

کار روی این پروژه با بهینه‌سازی سیستم تعلیق بادی آن آغاز شد. جایی که تیونر تصمیم گرفت تا فاصله خودرو از سطح زمین را 40 میلی‌متر دیگر افزایش دهد. شرکت تیونینگ منهارت با انتخاب بزرگ‌ترین عضو خانواده یعنی X7 هیولایی جدید را با پسوند Dirt را برای رقابت با مرسدس‌بنز G63 راهی میدان کرده است.

کار روی این پروژه با بهینه‌سازی سیستم تعلیق بادی آن آغاز شد. جایی که تیونر تصمیم گرفت تا فاصله خودرو از سطح زمین را 40 میلی‌متر دیگر افزایش دهد. غیر از بحث افزاش پایداری، استفاده از رینگ‌های 20 اینچی مدل Black Rhino سفارشی با ریزه‌کاری پیچ و مهره به‌شدت چشم‌گیر شده است.

تایرهای این ب‌ام‌و نیز در نوع خود خاص هستند. چراکه منهارت سراغ تایرهای ویژه مسیرهای گل و لای با سایز 305.50 میلی‌متری رفته است. به گفته تیونر اکنون با تغییر سیستم تعلیق و تایرها، دامنه حرکتی X7 به وضوح افزایش پیدا کرده است.

ب‌ام‌و X7 با تیونینگ منهارت

اگرچه انتظار نمی‌رفت ولی به‌روزرسانی قابل قبولی نیز در بخش قوای محرکه شاهد هستیم. منهارت اکنون توانسته 641 اسب‌بخار قدرت و 920 نیوتن‌متر گشتاور را از پیشرانه 4.4 لیتری دو توربوی آن بیرون بکشد. این در حالی است که خروجی استاندارد ب‌ام‌و X7 با همین پیشرانه 523 اسب‌بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور بود.

این برای اولین‌بار نبود که منهارت سراغ یک ب‌ام‌و با ویرایش Dirt می‌رفت. پیش‌تر نیز شاهد آن بودیم که این شرکت یک X6 با تیونینگ سنگین رونمایی کرده بود.

دیدگاه کاربران