افزایش توجه به ایمنی خودروهای ون

صابون یورو-انکپ به تن خودروهای تجاری

7 دی 1399 11:12

یکی از تاثیرات همه­‌گیری ویروس کرونا افزایش خریدهای غیرحضوری بوده که در نتیجه نیاز بیشتر به استفاده از خودروهای ون را به همراه داشته است. به همین دلیل، موسسه ایمنی یورو-انکپ تصمیم گرفته برخی از ون‌های محبوب بازار اروپا را مورد ارزیابی قرار دهد.

مدیر موسسه یورو-انکپ، از ضعف خودروهای سگمنت ون در تجهیز به سامانه‌های ایمنی خبر داده، مواردی که این روزها اغلب به صورت استاندارد در خودروهای سواری وجود دارددرواقع 19 مدل خودروی تجاری سبک (LCV) توسط متخصصان این شرکت مورد آزمایش قرار گرفته تا عملکرد سامانه‌­های کمکی ایمنی آنان در شرایط گوناگون مورد سنجش قرار گیرد. عملکرد ترمز خودکار اضطراری (AEB) در مواجهه با سایر خودروها، عابران پیاده و دوچرخه سواران، دستیار سرعت و سامانه حفظ حرکت میان خطوط از مهمترین موارد مورد آزمایش بوده که البته عملکرد 14 خودرو مورد قبول واقع شده است.

در میان تمام خودروهای حاضر در این بررسی، فورد ترانزیت، مرسدس‌بنز ویتو و فولکس‌واگن ترنسپورتر در بالاترین جایگاه ایستادند درحالی‌که فورد ترانزیت کاستوم، مرسدس‌بنز اسپرینتر، اپل/واکسهال ویوارو، پژو اکسپرت و فولکس‌واگن کرفتر در مقام دوم جای گرفته و اصطلاحاً نشان نقره‌ای را کسب کردند.

افزایش توجه یورو-انکپ به ایمنی خودروهای ون

سیتروئن جامپر، سیتروئن جامپی، فیات دوکاتو، ایویکو دیلی، پژو باکسر و تویوتا پروایس (ProAce) نیز مقام سوم یا نشان برنز را به دست آوردند.

5 خودرو شامل فیات تلنتو، اپل/واکسهال مووانو، نیسان NV400، رنو مستر و رنو ترافیک هم به دلیل عدم وجود سامانه‌های کمکی غیر ایمن تشخیص داده شدند.

 آقای Michiel van Ratingen از مدیران موسسه یورو-انکپ، از ضعف خودروهای سگمنت ون در تجهیز به سامانه‌های ایمنی خبر داده، مواردی که این روزها اغلب به صورت استاندارد در خودروهای سواری وجود دارد، اما در مدل‌های ون با دریافت مبلغ اضافه نصب می‌­شود.

وی در ادامه، شرکت‌های خودروسازی را به نصب سامانه‌های ایمنی بیشتر در این رده از محصولات خود و مصرف‌کنندگان را نیز به انتخاب مدل‌های ایمن تشویق کرده است.

موسسه یورو-انکپ به قوانین ایمنی کشورها نیز اشاره کرده چراکه برخی فناوری‌ها در بعضی نقاط جهان باید به صورت استاندارد در خودروها موجود باشد. همچنین بعضی محصولات مشابه از امکانات ایمنی متفاوتی برخوردار هستند برای مثال با وجود آن‌که رنو مستر و نیسان NV400 در یک کارخانه تولید می­‌شوند اما ترمز خودکار اضطراری را می‌­توان برای ون رنو سفارش داد درحالی٬که محصول نیسان از این مورد بی‌­بهره مانده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران