ماجراجویی با خانه متحرک

سفر در دل طبیعت با نیسان پاترول

9 دی 1399 12:44

شاسی‌بلندها یکی از پرطرفدارترین کلاس‌های خودرویی در سراسر جهان هستند. قابلیت‌های متنوع برای آفرود و جادار بودن آن‌ها باعث شده‌است که طبیعت‌گردان برای سفرهای خود از شاسی‌بلندها استفاده کنند.

امکاناتی همچون آشپزخانه، حمام، تخت‌خواب روی سقف خودرو، پنل‌های خورشیدی و ... به این نیسان پاترول اضافه شده‌است.نیسان آرمادا یا همان پاترول، جزء آن دسته از شاسی‌بلندهایی است که در چند نقطه از جهان بسیار محبوب است‌. استرالیایی‌ها، احترام خاصی برای پاترول قائل هستند و یکی از بهترین شاسی‌بلندها، نسبت به رقبای هم‌قیمت خود، در بازار استرالیا است.

‌برای تجربه‌ یک سفر طولانی و لذت‌بخش به دل طبیعت، چه چیزی بهتر از فراهم کردن یک کمپر است؟

فردی استرالیایی به نام Marty، نیسان پاترول خود را به یک کمپر کامل تبدیل کرده‌است. پاترول مارتی، از نسل پنجم و مدل GU است؛ با یک پیشرانه 4.2 لیتری توربو که با دیزل کار می‌کند. جعبه‌دنده آن نیز 5 سرعته و دستی است‌.

البته پاترول‌هایی که به کمپر تبدیل شده‌اند، در استرالیا کمیاب نیستند، اما مارتی تغییرات فراوان و مفیدی در نیسان پاترول خود ایجاد کرده‌است و می‌توان گفت برای زندگی کردن هیچ‌ چیز کم ندارد!

‌امکاناتی همچون آشپزخانه، حمام، تخت‌خواب روی سقف خودرو، پنل‌های خورشیدی و ... به این نیسان پاترول اضافه شده‌است. تمام اجزا، کاربرد مفیدی دارند و از قسمت‌های مختلف آن نهایت استفاده شده‌است.

‌به گفته مارتی، زمانی طولانی‌ برای تغییر دادن این نیسان پاترول به کمپر صرف شده‌است؛ تجهیزات پاترول مارتی در حدی است که می‌توان مدت زیادی را با آن در طبیعت زندگی کرد؛ او قبلاً یک سفر شش ماهه را با این خودرو تجربه کرده‌است. ‌شاید دلیل اینکه به کمپرها،  motorhome نیز می‌گویند، همین باشد.

دیدگاه کاربران