همه چیز را به ربات هوشمند متحرک بسپارید

تکنولوژی جدید فولکس‌واگن برای شارژ خودروهای برقی

9 دی 1399 16:23

‌سیستم حمل‌و‌نقل و بازار خودرو، مسیر خود را یافته‌است و با سرعت به سمت برقی شدن در حال حرکت است. این قطار سریع‌السیر برای رسیدن به مقصد، نیازمند تکنولوژی‌ها و نوآوری‌های فراوان است تا به خوبی حرکت کند.

این شارژر متحرک فعلاً وارد بازار نشده‌است؛ اما به محض ورود آن، اتقلابی در صنعت خودروهای برقی رخ خواهد دادبا فراگیر شدن خودروهای برقی، خودروسازان بزرگ جهان می‌کوشند تا بهترین تکنولوژی‌ها و ایده‌ها را در این مسیر ارائه دهند؛ این تلاش‌های روز‌افزون، باعث ایجاد فضایی رقابتی بین کشورها و خودروسازان شده‌است.

‌آلمان، یک حریف سرسخت برای سایر کشورها در این رقابت است و روز به روز پیشرفته‌تر می‌شود. گروه فولکس‌واگن به عنوان بزرگترین خودروساز این کشور، تدابیر و برنامه‌های خاصی را برای این راه اندیشیده و به دنبال برطرف کردن مسائل و مشکلات خودروهای برقی است. یکی از آن‌ها، مسئله ایستگاه‌های شارژ است.‌ برای مثال، بسیاری از ساختمان‌های مهم اداری و تجاری، فاقد تجهیزات مناسب برای شارژ خودروهای برقی هستند.

‌فولکس‌واگن اخیراً ربات شارژر خود را معرفی کرده‌است. چنین رباتی، سال قبل نیز توسط فولکس‌واگن معرفی شده‌بود؛ اما این‌بار قوی‌تر از قبل و با تغییرات مهم ظاهر شده‌است و با هدف دگرگون کردن بازار خودرو‌های برقی، ساخته‌ شده‌است.

تکنولوژی جدید فولکس‌واگن برای شارژ خودروهای برقی

نحوه استفاده از این شارژر متحرک و کاربردی، بسیار ساده است؛ فقط کافیست به کمک یک اپلیکیشن مشخص و یا Car-to-X او را صدا کنید؛ بلافاصله با یک منبع پر از انرژی کنار خودروی شما ظاهر می‌شود. سپس، شارژر را آماده و متصل می‌کند. پس از این‌که خودرو کاملاً شارژ شد، شارژر را جدا کرده و به ایستگاه شارژ باز می‌گردد.

ربات فولکس‌واگن، بی‌نیاز از کمک انسانی است. او تمام مراحل فوق را با هوش خود انجام می‌دهد و حتی نیاز نیست که شما از خودروی خود پیاده شوید!

فولکس‌واگن جزئیات متعدد و حتی میزان گنجایش ربات را برای حمل انرژی هنوز اعلام نکرده‌است. این شارژر متحرک فعلاً وارد بازار نشده‌است و نسخه‌های اولیه آن در حال به‌روز‌رسانی و آزمایش‌های بیش‌تر است؛ اما به محض ورود آن، اتقلابی در صنعت خودروهای برقی رخ خواهد داد.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران