سرگرمی بیشتر سرنشینان

سه تکنولوژی جدید هارمن برای کابین خودرو

21 دی 1399 15:17

پیش از نمایشگاه CES، شرکت هارمن اقدام به برگزاری رویداد مجازی ExPLORE کرده تا فناوری‌های جدید مربوط به فضای کابین خود را نمایش دهد.

براساس بیانیه رسمی شرکت هارمن، کاربران خودروی خود را به عنوان سومین محل زندگی دانسته و تنها به عنوان وسیله‌ای برای حمل و نقل به آن نگاه نمی‌­کنند. هارمن با پرورش این ایده اقدام به توسعه سه طرح کانسپت کرده که برای سرگرم کردن سرنشینان خودرو بسیار کاربردی خواهد بود.

ExP Gaming Intense Max

ExP Gaming Intense Max

این طرح برای سرگرم کردن سرنشینان در خودرو طراحی شده است. براساس پژوهش‌ها، افراد در هنگام انتظار در خودرو با تلفن همراه خود به بازی می‌پردازند. به همین علت، هارمن اقدام به طراحی این سیستم کرده که در زمان توقف خودرو و انتخاب حالت بازی، فرمان خودرو جمع شده و نمایشگر پشت آن به جلو می‌­آید تا بازی آغاز شود. بلندگوهای نصب شده در پشتی صندلی هم فعال خواهد شد تا تجربه بازی، لذتبخش‌تر باشد.

البته سرنشینان صندلی عقب هم فراموش نشده‌اند چراکه نمایشگر دیگری هم برای آن‌ها تدارک دیده شده و مکالمه میان آن‌ها با سرنشینان ردیف جلو از طریق سامانه ارتباطی داخل خودرو انجام خواهد شد.

ExP Creator Studio

ExP Creator Studio

این سامانه برای علاقمندان به خوانندگی طراحی شده و با استفاده از میکروفون‌های داخلی و چند دوربین، کابین خودرو به محیطی برای نمایش خلاقیت سرنشینان بدل خواهد شد. میزان بلندی صدا به طور خودکار تنظیم شده و سرنشین می­‌تواند پس از پایان ضبط هر فیلم یادگاری، به یاری کنترل لمسی روی فرمان و اینترنت 5G آن را ویرایش و در شبکه‌های اجتماعی بارگزاری کند.

ExP Drive-Live Concert

ExP Drive-Live Concert

اما سومین طرح هارمن مناسب افرادی است که دلتنگ حضور در کنسرت‌های زنده هستند، اتفاقی که پیش از همه‌گیری ویروس کرونا همواره درحال برگزاری بود. به لطف این طرح و اینترنت 5G، امکان تماشای این کنسرت‌ها از طریق نمایشگر بزرگی که از بخش عقب خارج می­‌شود، فراهم می‌شود. کاربران این سامانه قادر به فرستادن ایموجی برای اجراکنندگان برنامه و همچنین ثبت رای برای درخواست آهنگ مورد علاقه خود خواهند بود ضمن این‌که متن ترانه و زندگینامه اجراکنندگان برنامه نیز نمایش داده می­‌شود.

هرچند برخی ویژگی‌های این طرح‌ها عجیب به نظر می­‌رسد، اما هارمن اعلام کرده که این طرح‌ها به زودی به علت امکانات تازه حاصل از فناوری‌های خودران قابل استفاده خواهد بود.

تکنولوژی جدید هارمن برای سیستم صوتی خودرو

این شرکت همچنین به فناوری بلندگو در پشت سری‌ها اشاره کرده که هماهنگ با استاندارهای ایمنی طراحی شده و در محصولات آینده خودروسازان استفاده خواهد شد. در این پلتفرم جدید امکان شخصی‌سازی سیستم صوتی در نقاط مختلف کابین پیش‌بینی شده ضمن این‌که بال‌های مکانیزه قرار گرفته در پشتی صندلی نیز تجربه شنیداری جدیدی را برای کاربران فراهم خواهند کرد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران