مضرات علاقه به تراک‌ها

میانگین مصرف سوخت خودروهای بازار آمریکا در سال 2019

22 دی 1399 11:34

تراک‌ها و شاسی‌بلند‌های فول‌سایز، پر طرفدار‌ترین کلاس‌های خودرویی در آمریکا هستند. مهم‌ترین نقطه‌ضعف این دسته از خودروها، مصرف‌سوخت بسیار بالای آن‌ها و آسیب به طبیعت است.

مردم آمریکا همچنان از خودروهای پرمصرف مانند انواع تراک‌ها استقبال می‌کنند و هنگام خرید، توجهی به میزان مصرف‌سوخت ندارند.این روزها اکثر خودروساز‌ها به پیشرانه‌های برقی روی آورده‌اند و با سرمایه‌گذاری برای بهبود خودروهای خود تلاش می‌کنند تا مشکلات محیط‌ زیست برطرف شود و مصرف سوخت‌های فسیلی کاهش یابد‌‌. در این میان، مردم آمریکا همچنان از همان خودروهای پرمصرف استقبال می‌کنند و هنگام خرید، توجهی به میزان مصرف‌سوخت ندارند.

طبق گفته‌ EPA (سازمان حفاظت از محیط‌ زیست آمریکا)، میانگین میزان مصرف‌ سوخت در سال 2019 تنها 0.2 مایل‌بر‌گالن نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده و به عدد 24.9 مایل‌بر‌گالن (معادل 9.4 لیتر در صد کیلومتر) رسیده‌ است. این سازمان، مردم آمریکا را به‌ خاطر خرید تراک‌های پرمصرف به جای خودروهای کاربردی، سرزنش می‌کند و آن‌ها را مقصر اصلی افزایش میزان مصرف‌ سوخت می‌داند.

 آمارها نشان می‌دهند که 56 درصد از فروش خودرو آمریکا در سال 2019، متعلق به تراک‌ها بوده‌ است و خودروهای کم‌مصرف‌تر، با استقبال کم‌تری روبه‌رو شده‌اند. علاوه بر افزایش مصرف‌سوخت، میزان قدرت و وزن خودرو‌ها نیز در سال 2019 به بیش‌ترین میزان خود رسید و توانست رکوردی را ثبت کند. امروزه قدرت خودروها تا 79 درصد نسبت به سال 1971 افزایش پیدا کرده‌ است.

در سال 2019، جنرال موتورز با میانگین 22.5 مایل‌برگالن و فیات_کرایسلر با میانگین 21.2، توانستند مصرف‌سوخت خودروهای خود را 0.5 مایل‌برگالن کاهش دهند؛ در حالی که فورد با افزایش 0.1 مایل‌بر‌گالن، میانگین خود را به عدد 22.5 مایل‌بر‌گالن رساند. البته شرکت فیات_کرایسلر بیش‌ترین میزان کربن‌دی‌اکسید را، با عدد 82.1 میلیون مگاگرم، در بین خودروسازهای آمریکایی و تسلا با عدد 39.8 میلیون، کمترین میزان آن را تولید کرده‌اند.

 طبق تمامی آمار و ارقام، EPA پیش‌بینی می‌کند که میزان مصرف‌سوخت در سال 2020 از سال قبل سبقت بگیرد و افزایش پیدا کند؛ فعلاً برآورد اولیه از مصرف سوخت خودروهای آمریکایی در سال 2020 عدد تقریبی 25.7 مایل‌بر‌گالن (معادل 9.1 لیتر در صد کیلومتر) ثبت‌ شده است.

سازمان حفاظت از محیط‌ زیست آمریکا، این میزان از مصرف‌سوخت را بسیار خطرناک می‌داند و به مردم هشدار داده‌ است تا در انتخاب خودروی مناسب خود دقیق‌تر عمل کنند.

جالب است بدانید براساس آخرین آمار، مصرف میانگین خودروهای سواری در بازار کشورمان در سال‌های 1397 و 1398 به ترتیب معادل با 7.72 و 7.47 لیتر در صد کیلومتر بوده است. تلاش برای اجرای استانداردهای یورو 5 و خروج خودروهای جدید با پیشرانه حجیم از خط تولید خودروسازان به خاطر بازگشت تحریم‌ها، به عنوان مهمترین دلایل کاهش مصرف سوخت از سال 97 به 98 مطرح شده است.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران