پیکاپ‌های عضلانی در صدر

محبوب‌ترین خودروهای دست‌دوم آمریکا

1 بهمن 1399 16:11

کارشناسان وبسایت iSeeCars در یک مطالعه گسترده محبوب‌ترین خودروهای کارکرده بازار خودروی آمریکا را طی سال‌های 2015 تا 2019 بررسی کردند. در این تحقیق بیش از 8 میلیون خودرو مورد بررسی قرار گرفته بود.

مقام اول تا سوم را مطابق با پیش‌بینی‌ها فورد F150، شورولت سیلورادو 1500 و رم پیکاپ 1500 از آن خود کرده‌اند.جای تعجبی نیست که لیست پرفروش‌ترین خودروهای دست‌دوم این بازار شباهت زیادی به لیست پرفروش‌ترین خودروهای صفر کیلومتر داشته باشد. با این حال چنانچه مشاهده می‌شود تقاضای واضحی برای خودروهای پیکاپ آمریکایی وجود دارد.

تحلیل آمارهای این جدول نشان می‌دهد که فروش وانت‌های سایز بزرگ آمریکایی هم‌چنان پابرجاست و حتی در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا نیز دستخوش تغییر چندانی نشده است. این در حالی بوده که کاهش تولید و فروش به سایر کلاس‌ها سرایت کرده است.

مقام اول تا سوم را مطابق با پیش‌بینی‌ها فورد F150، شورولت سیلورادو 1500 و رم پیکاپ 1500 از آن خود کرده بودند. حضور فورد اسکیپ و نیسان روگ در مقام‌های بعدی به وضوح نشان می‌دهد که مشتریان هنوز نتوانسته‌اند به کراس‌اورهای جدید اطمینان کنند.

نیسان آلتیما و تویوتا کمری از سدان‌های محبوب در بازار خودروهای دست دوم آمریکا

اگر در سطح فعلی بازار از محبوبیت خودروهای سدان کاسته شده ولی این مطالعه نشان داده است که این خودروها هنوز مورد توجه خریداران خودروهای دست‌دوم قرار می‌گیرند. به طور خاص هوندا سیویک که در جایگاه ششم قرار دارد و بعد از آن تویوتا کمری هم‌وطن. دومین حضور شورولت در لیست محبوب‌ترین خودروهای دست‌دوم آمریکا در مقام هشتم با مدل Equinox است. البته خوش‌شانسی با نیسان یار بوده که مقام‌های نهم و دهم در اختیار دو مدل این شرکت یعنی آلتیما و سنترا بوده است.

به نظر می‌رسد که معیار اصلی خریداران آمریکایی در این حوزه علاوه بر مصرف سوخت، مقرون به صرفه بودن خودروها بوده است. نکته جالب اینجاست که در بخشی از این مطالعه محبوبیت در سطح شهر و ایالت نیز مورد بررسی قرار گرفته بود که در هر دو مورد فورد F150 سلطه داشت.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران